جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مبانی نظری و پیشینه تأثير رشد اقتصادي و شدت انرژي بر انتشار گاز Co2

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مبانی نظری و پیشینه تأثير رشد اقتصادي و شدت انرژي بر انتشار گاز Co2

فصل سوم-چارچوب نظري وپيشينه تحقيق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶

۳-۱) رشد اقتصادي وانتشار آلودگي…………………………………………………………………………………………………۳۸

۳-۲) مصرف انرژي وانتشار آلودگي…………………………………………………………………………………………………۴۲

۳-۳)شدت انرژي………………………………………………………………………………………………………………………….۴۴

۳-۳-۱)اهميت صرفه جوئي هاي نفتي حاصل از كاهش شدت انرژي………………………………………………۴۸

بعد ملي……………………………………………………………………………………………………………………………….۴۸

بعد بين المللي………………………………………………………………………………………………………………………۵۰

بعد ملي- بين المللي……………………………………………………………………………………………………………..۵۰

۳-۴)پيشينه تحقيق…………………………………………………………………………………………………………………………۵۵

۳-۴-۱)مطالعات داخلي……………………………………………………………………………………………………………..۵۵

۳-۴-۲)مطالعات خارجي…………………………………………………………………………………………………………..۵۸

 

مقدمه:

اجزای مهم تشکیل دهنده هر ارگانیسمی را (الف) انرژی و مواد وارد شده به آن، (ب) ستانده حاصل از آن و (پ) پسماند ایجاد شده از فعالیت آن تشکیل می دهند .

قانون دوم ترمودینامیك ، رابطه بین این سه متغیر را این گونه بیان می کند که تنها بخشی از انرژی وارده شده به سیستم تبدیل به ستانده می شود و بقیه آن به صورت پسماند به محیط بر می گردد.

در نظام تولیدی اقتصاد هم، تنها بخشی از انرژی وارد شده به سیستم، منجر به تولید(و در نتیجه رشد اقتصادی) می شود و بقیه آن به صورت آلاینده ها به محیط باز می گردد.(فطرس ، ۱۳۸۵)

بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف کنندگان جامعه بر رشد اقتصادی نا محدود علاقه دارند تا خواسته های خود را با فرض اینکه منابع و خدمات محیط زیست طبیعی به طور اساسی پایان ناپذیراست  برآورده کنند. (ميلر،۱۹۹۶)[۱]. این خواسته نیازمند تولید بیشترو بیشتر است. ولی تولید بیشتر به منزله استفاده از منابع طبیعی بیشتر و تولید ضایعات و انتشار گازهای آلاینده بیشتر است.

بر اساس قوانین ترمودینامیک، زمین سیستم بسته ای از مواد است که استفاده از منابع طبیعی موجب افزایش آنتروپی (بی نظمی) مواد شده و استفاده مفید از مواد را نا ممکن می سازد. بر این اساس با بالارفتن آنتروپی مواد، علاوه بر اینکه انسان از خدماتی که محیط زیست ارائه میکند محروم میماند، خودمحیط زیست متحمل آسیبهای فراوانی میشود.(پرمن،۱۹۹۹)[۲].

از سوی دیگر، قانون بقای ماده و انرژی، بیان می کند که جریان مواد اولیه و انرژی حاصل از محیط، باید با جریان پسماندهای فرآیندهای اقتصادی (یعنی تولید و مصرف) برابر باشد. در حقیقت، این قانون به توان خود ترمیمی طبیعت اشاره دارد. به این معنی که طبیعت قادر است بین ورودی، خروجی و پسماندها تا حدودی تعادل ایجاد کند. اما توان خود ترمیمی طبیعت در شرایط امروز که با دستکاری هدفمند انسان در طبیعت برای تولید بیشتر همراه است، تا حد زیادی کاهش یافته است. انسان جزئی از طبیعت است، پس توجه به طبیعت به سود وی خواهد بود. از این رو، نسبت به مشکلات زیست محیطی و به ویژه آلودگی از جمله انتشار گازهای گلخانه ای حساس شده است.

گازهای گلخانه ای پدیده ای محسوب می گردد که مشکلات زیادی را برای بشر خلق کرده اند. این گازها شامل دی اکسیدکربن، اکسیدنیتروژن، کلروفلورورکربن، متان هستند که این گازها دارای محدوده جذب تشعشع مادون قرمزدر دامنه ۱۳-۸ میکرومتر می باشند که نرخ گرم شدن را در جو زمین تغییر می دهند و باعث می شوند که جو پائین گرم و استراتوسفر خنک شود. در سالهای اخیر انباشت این گازها در جوافزایش یافته است. سازمانهای بین المللی و سازمانهاي غيردولتي، فعالیتهای گسترده ای را برای حل این معضل اتخاذ کرده اند که پروتکل کیوتو وپروژه های [۳]CDM ، [۴]AIJ  و تجارت Co2 از دستاوردهای آن می باشد.(همان ،۱۹۹۸)

با توجه به مطالب فوق، مصرف انرژي، توليد (درآمد) ملي و آلودگي هوا هر سه اجزاي نظام توليدي اقتصاد هستند. معمولا تمركز روي يكي از موضوعات رشد اقتصادي، مصرف انرژي وآلودگي هوا، ممكن است برنامه ريزان را از يك يا چند موضوع ديگر غافل كند. نتايج مطالعه درباره رابطه ي احتمالي بين اين متغيرها، اين امكان را فراهم مي كند كه با شناخت بهتر ماهيت و رابطه ي نشر آلاينده ها و رشد اقتصادي و هم چنين چگونگي مصرف انرژی در مسير رشد اقتصادي، راهكارهاي مناسب تري براي نيل به اهداف اقتصادي طراحي شود………………………….

……………………………

………………………….

2017-08-23
كد : 60647
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss