جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه آیا شش هفته تمرین استقامتی با و بدون عصاره الکلی خام مگنولیا می¬تواند بر غلظت نسفاتین-۱ هیپوتالاموس و کبد موثر باشد؟

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه آیا شش هفته تمرین استقامتی با و بدون عصاره الکلی خام مگنولیا می¬تواند بر غلظت نسفاتین-۱ هیپوتالاموس و کبد موثر باشد؟

 

۲-۲٫ مبانی نظری

۲-۲-۱٫ نسفاتین/نوکلئوبایندین۲

نوکلئوبایندین­ها گروهی از EF motif-hand هستند. در واقع پروتئین­هایی با عملکرد­های متعددی بوده که با کلسیم، اسید­های نوکلئیک و چندین پروتئین تنظیمی در مسیر­های سیگنالی متفاوت برهم کنش دارند. ۲ نوع نوکلئوبایندین NUCB1 و NUCB2 تا کنون شناسایی شده است. این دو توسط دو ژن متفاوت و غیر مشابه کدگذاری می­شوند با این وجود ۶۲% توالی اسید آمینه­ای این دو پروتئین یکسان است. نوکلئوبایندین۱ و نوکلئوبایندین۲ (NUCB2 یا NEFA) شامل یک پپتید سیگنالی، ناحیه­ای غنی از لوسین/ایزولوسین، سیگنال موضعی فرضی و نامشخص، یک ناحیه متصل به DNA، ۲ EF motif-hand متصل به کلسیم (Ca2+) و یک ناحیه زیپ لوسین است [۴۸،۲۳].

شکل ۲-۱٫ ساختار پروتئین نوکلئوبایندین [۴۸]

داده­های کلینیکی بیماران دیابتی نوع ۲ نشان داد که ممکن است تروگلیتازون[۱] یا آگونیست گیرنده-γ فعال شده-تکثیرکننده پراکسیزوم[۲] (PPARγ) تغییراتی را در سیری ایجاد کند بنابراین محققین سعی کردند که پروتئینی را بیابند که توسط PPARγ تنظیم شده و رفتار تغذیه­ای را کنترل کند [۴۹]. در نتیجه پروتئین ضد­اشتهای جدیدی به نام نسفاتین NEFA/nucleobindin2 encoded satiety- and fatinfluencing protein (nesfatin) کشف شد که پروتئینی ترشحی با عملکرد ناشناخته و مشتق شده از نوکلئوبایندین۲ است [۵]

نسفاتین/نوکلئوبایندین۲ متشکل از یک پپتید سیگنالی ۲۴ اسید آمینه­ای و یک ساختار پروتئینی محتوی ۳۹۶ اسید آمینه است. تجانس توالی اسید آمینه­ای نسفاتین/نوکلئوبایندین۲ در انسان­ها، موش­های خانگی و موش­های صحرایی به صورت گسترده­ای حفظ شده است (۴/۸۷% در انسان­ها و ۷/۹۵% در موش­های خانگی) [۵۰].

شکل ۲-۲٫ ساختار مولکولی نسفاتین/نوکلئوبایندین۲ و مقایسه توالی اسید­آمینه نسفاتین -۱ در انسان، موش صحرایی و موش خانگی [۲۷]

۲-۲-۲٫ قطعات پردازش شده از نسفاتین/نوکلئوبایندین۲

بررسی­های ایمونوهیستوشیمیایی نشان داد که نسفاتین/نوکلئوبایندین۲ در سیتوپلاسم سلول عصبی (نه در هسته) وجود دارد که حاکی از مستقر شدن همزمان با آنزیم پیش­هورمون تبدیل کننده-۳/۱ و -۲ است [۵]. نسفاتین/نوکلئوبایندین۲ جایگاه­های شکاف بالقوه­ای را برای آنزیم پیش­هورمون تبدیل کننده دارد. این جایگاه­ها در طرفین قرار گرفته و شامل یک جفت از اسید­های آمینه­ی اساسی لیزین-آرژینین یا آرژینین-آرژینین است (شکل۲-۲) [۵۱،۵۰،۲۳]. قطعات پردازش شده احتمالی شامل نسفاتین-۱ (از شماره ۸۲-۱)، نسفاتین-۲ (از شماره ۱۶۳-۸۵) و نسفاتین-۳ (از شماره ۳۹۶-۱۶۶) است [۵]. ساختار نسفاتین-۲ و نسفاتین-۳ با جایگاه­های پردازشی فرضی زیپ لوسین و متصل به DNA که به نوکلئوزوم DNA اتصال دارند توصیف می­شود، اما نسفاتین-۱ این جایگاه­ها را حفظ نکرده است [۵۰،۲۳].

بررسی­هایی جهت شناسایی قطعه فعال نسفاتین-۱ و تعیین مکانیسم فعالیت آن پس ازتزریق محیطی در موش­های خانگی صورت گرفت که مشخص شد، نسفاتین-۱ متشکل از ۳ قطعه مجزا است (شکل ۲-۳). با بررسی اثر هر یک از قطعات بر مصرف غذای موش­های خانگی دریافتند که ازمیان این ۳ قطعه نابرابر، تنها تزریق قطعه میانی که از۳۰ اسید­آمینه (M30) تشکیل شده بر اشتها اثر گذار است [۵۲].

 

…..

…..

2018-01-13
كد : 76892
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss