جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر قصد استفاده از آموزش الکترونیکی در آموزش ضمن خدمت وزارت نیرو

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه ارزیابی عوامل موثر بر قصد استفاده از آموزش الکترونیکی در آموزش ضمن خدمت

بخش اول :

 آموزش الکترونیکی

۲-۲) مفاهیم و تعاریف مرتبط با آموزش الکترونیکی

از زمان ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات و باز شدن پای این نوظهور در حوزه آموزش، محققان از دیدگاه های مختلف به بررسی آثار و تبعات استفاده از آن پرداخته اند. با افزایش هجوم مردم، سازمان ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی به آموزش های از راه دور و شرایط اقتصادی حاکم بر جوامع و نیز بسیاری دلایل دیگر که در این فصل مورد بررسی قرار خواهند گرفت، منجر به مورد توجه قرار گرفتن این فناوری برای پژوهشگران و تحقیقات بسیار در این زمینه شد. در این قسمت ابتدا آموزش الکترونیکی و سپس تاریخچه و در نهایت اهمیت و ضرورت آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

۲-۲-۱) آموزش الکترونیکی

 

نظام های آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات در فرایند آموزش بشر، جایگاه مهمی پیدا کرده اند. پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات باعث تغییرات بسیاری در زمینه آموزش و یادگیری در مراکز آموزشی دنیا گردید و با ظهور تکنولوژی های نوین و ایجاد مراکز آموزش مجازی، آموزش و یادگیری الکترونیکی جای خود را در این مراکز باز کرد. (فرجی ۱۳۹۰)

این پیشرفتهای سه دهه اخیر در زمینه فن آوری اطلاعات در آموزش، جهان آموزش را به سرعت دچار تغییر نموده و میزان این دگرگونی به حدی هست که صاحبنظران آن را با پدیده هایی همچون انقلاب صنعتی مترادف دانسته اند. اینترنت و به تبع آن آموزش اینترنتی که مشتق شده از فن آوری اطلاعات          می باشد، تحول ژرف و عمیقی در ارتباطات و فرآیند انتقال اطلاعات ایجاد کرده، بطوریکه در حال حاضر افراد یا کارکنان سازمان ها می توانند بدون حضور فیزیکی در مکان خاصی، در محل کار خود با استفاده از کامپیوتر، موبایل، تبلت به آموزش های موردنظر سازمان جامه عمل بپوشانند.(عبدالوند ۱۳۹۱)

البته ناگفته نماند با ورود آموزش الکترونیکی به دنیای آموزش، آموزش سنتی حذف نشده است، بلکه این آموزش با شعار آموزش در هر مکان و هر زمان، مکمل آموزشهای سنتی بوده و زمانی سازمانهای استفاده کننده بهرمندی و اثربخشی آن را لمس خواهد کرد که به مفهوم دقیق آن رسیده باشند. اما آنچه مشهود است با ورود آن در نظام آموزش، عدم حضور فیزیکی در کلاس های آموزشی تبدیل به یک موضوع پذیرفته شده در دنیا شد و انواع مدلهای یادگیری را برای سازمان ها و مردم از منظر اقتصادی در بهترین حالات، سوال برانگیز کرده بود و اساساً چشم انداز یادگیری، سازمان های متقاضی آموزش، سازمان های آموزش دهنده و دانشگاه ها را تغییر داد. (Epignosis-LLC 2014)

 

۲-۲-۲) آموزش از راه دور

آموزش الکترونیکی ذاتاً یک سیستم بر پایه کامپیوتر می باشد که آموزش در هر زمان و هر مکان را برای فراگیر با نیازهای الکترونیکی تعریف شده فراهم می نماید. امروزه این نوع آموزش در سازمان ها اکثراً        از طریق اینترنت اتفاق می افتد، درصورتیکه در گذشته های نه چندان دور، قبل از آموزش های اینترنتی، آموزش الکترونیکی ترکیبی بود یعنی به کامپیوتر متکی ولی به اینترنت نیازی نداشت. مثلاً لوح فشرده[۱]         و همچنین قبل تر از آن بدون نیاز به اینترنت و یا کامپیوتر که آموزش مکاتبه ای نام دارد که حتی یادگیرنده و یاد دهنده هرگز چهره یکدیگر را نمی دیدند. دغدغه همیشگی اساتید به دسترسی به تعداد بیشتری         از یادگیرندگان جهت انتشار بیشتر علم، آموزش های از راه دور مکاتبه ای را به سمت شکل های جدیدتر آن سوق داد. ناگفته نماند در واقع آموزش های الکترونیکی، مجازی، اینترنتی، مکاتبه ای و هر نام دیگری که تابحال برای آنها برگزیده اند، مدلهایی از آموزش از راه دور می باشند که با سرعت پیشرفت تکنولوژی فواصل جغرافیایی تبدیل به پلی شدند که استفاده از آنها به شما احساس بودن در کلاسی را می دهد که          در آن تمام چیزهای مورد نیاز ضمن ارتباط با اساتید در کلاسهای آنلاین و یا وبینارها به راحتی مانند محتوای الکترونیکی، ویدئوها، اسلایدها، انواع فایلهای نوشتاری و صوتی و غیره به اشتراک گذاشته          می شود.(Clarke 2008)

 

۲-۲-۳) محتوای الکترونیکی

با توجه به تنوع ارائه محتوایی مطالب آموزشی در آموزش الکترونیکی، همیشه تاثیرات انواع محتوای آموزشی مورد توجه بوده است. از آنجا که در راستای بهبود ارائه خدمات در سازمان ها نیاز به آموزش های مداوم بیشتر احساس می شود و با توجه به مزایای آموزش الکترونیکی از قبیل گستردگی طیف آموزش گیرندگان و سهولت در اجرای آن با تفاوتهای چشمگیر کاهش هزینه ها در مقایسه با آموزش های سنتی، محتوای الکترونیکی در مقایسه با سایر متعلقات آموزش الکترونیکی، در صدر اهمیت قرار دارد.

محتوای آموزشی می تواند در انواع متنوع متن تنها، متون به همراه تصاویر، اسلایدهای آموزشی، فایل های صوتی اساتید، پادکست ها، محتوای الکترونیکی تولید شده با نرم افزارهای فلش و انیمیشن، فیلم های آموزشی، محتوای تعاملی و یا بسیاری مدل های دیگر که در حال استفاده بوده و یا در آینده ای نه چندان دور با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی به آن اضافه می شوند، باشد.(مجتهدزاده ۱۳۹۰)

محتوای الکترونیکی که از متعلقات اصلی آموزش الکترونیکی معرفی می گردد ابزاری است که در راستای تهیه بسته های نرم افزاری محتوای آموزشی برای این شیوه آموزش استفاده می شود.

 

…….

…….

2018-01-06
كد : 75139
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss