جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی اثر عصاره گیاهMyrtus communis در غلظت های(mgml ,7.5,10) 5 ، ۵۲، ۲۵۱، ۶۲۵۰ ، ۳۱۲۰ ، ۱۵۶۰ ) بر روی رده سلولهای سرطانی Hela وMCF7

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی اثر عصاره گیاهMyrtus communis در غلظت های(mgml ,7.5,10) 5 ، ۵۲، ۲۵۱، ۶۲۵۰ ، ۳۱۲۰ ، ۱۵۶۰ ) بر روی رده سلولهای سرطانی Hela وMCF7

 

۱-۱ تاريخچه سرطان:

قديمي ترين توصيف سرطان را در نوشته هاي مصري مي توان يافت كه در آن به غده يا تومور سينه اشاره شده است و مربوط به ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پيش از ميلاد مسيح است. قديمي ترين نمونه سرطاني هم حدود ۱۶۰۰ تا ۱۹۰۰ سال قبل از ميلاد در بازمانده جمجمه ي زني مشاهده شده است. اسكلت موميايي شده اي در پرو، آثاري از سرطان پوست را نشان مي دهد كه مربوط به ۲۴۰۰ سال پيش است. شواهد نشان مي دهد كه احتمالاً بقراط يوناني اولين كسي است كه اين بيماري را تشخيص داده، تفاوت غده ي خوش خيم و بدخيم را توصيف كرده و آن را نام گذاري كرده است و چون غده ي سرطاني و رگهاي خوني اطراف آن به خرچنگ شباهت دارد، به همين دليل بقراط اسم اين بيماري را خرچنگ مي گذارد كه به يوناني كاركینوس ناميده مي شود و در ترجمه آن به انگليسي carcinos نوشته شده و امروز هم carcinoma ناميده مي شود.

بوعلي بزرگ نيز غدد را به شرح زير تشخيص داده و مداوا مي كردند:

اگر چرك يا مايعي از غده يا دانه بيرون می آمده، احتمالاً عفونت بوده و قابل درمان، گاهي هم با استفاده از مرهم بيرون آمدن چرك را تسريع مي كردند. چنان چه چرك يا ترشحاتي در كار نبوده  غده را دانه ي داغي مي ناميدند و آن را بانیشتر جراحي كرده يا با انبري داغ يا با ريختن سرب مذاب روي غده مي سوزاندند. امروز هم در برنامه درماني سرطان، جراحي روشي متداول و اثر بخش است و پس از جراحي با استفاده از اشعه محل جراحي سوزانده مي شود تا اگر سلول سرطاني باقي مانده باشد نابود شود. در مواردي هم استفاده از حرارت به عنوان يك روش درماني براي بعضي سرطانها تجويز شده است.

۱-۲ سرطان چه نوع بيماري است؟

سرطان يك بيماري مدرن نيست، در گذشته هم وجود داشته است. اما امروزه به دليل افزايش آلودگي هاي محيط زيست تعداد بيشتري به آن مبتلا مي شوند. سرطان شامل گروهي از بيماريها بارشد غير قابل كنترل وگسترش غير طبيعي سلولها مي باشد. سلولهاي سرطاني مي توانند به بافتهاي مجاور و دوراز خود از طريق گردش خون حمله كنند. (Gupta S K, 2004)تمام غده ها يا تومور ها سرطاني نيستند. غده ي غير سرطاني را Benign يا خوش خيم مي نامند. اين غده ها معمولاً به جايي نفوذ يا سرايت نمي كنند اما در مواردي ممكن است چنين غده هايي تبديل به غده بدخيم شوند. آسيب DNA موجب تبديل سلولهاي طبيعي به سلولهاي سرطاني مي شود. سلولهاي سرطاني فاقد توانايي لازم براي برقراري  ارتباط با سلولهاي مجاور خود هستند و اولين سلول سرطاني شروع به تقسيم و توليد سلولهاي دختري ميكند. كه به نوبه خود اين تقسيم به توليد سلولهاي سرطاني بيشتر و بيشتر منجر مي شوند. سلولهاي سرطاني گسترش مي يابند و با ويژگي هاي بدخيم شامل متاستاز تومور و القا تشكيل رگهاي خوني (رگزايي)وسيع مي شوند. تقسيم سلولي مداوم سلولهاي سرطاني منجر به تشكيل تومور مي شود. در تومور هاي جامد، موجب ايجاد مناطق مزمن هيپوكسي و اسيدي در هسته تومورجامد مي شود. علاوه براين، PH پائين سلولهاي سرطاني در هسته تومور ممكن است از جذب فعال برخي از داروهاي ضد سرطان جلوگيري كند.(Wamidh H) سلولهاي سرطاني بسيار شبيه به سلولهاي ارگانيزمي هستند كه از آن نشأت گرفته اند و داراي DNA  وRNA مشابه هستند و به اين علت است كه اغلب توسط سيستم ايمني رديابي نمي شوند خصوصا اگر ضعيف باشند.( marek roland-mieszkowski 2004)

رشد سرطانی يا بدخيم زمانی اتفاق می‌افتد که:
۱- برخی از سلول‌ها به طور غيرقابل کنترل شروع به تکثير کنند.
۲- بخش‌هايی که به طور طبيعی عهده‌دار دفاع از بدن هستند مانند سيستم ايمنی بدن قادر به پيشگيری از تقسيم بی ‌رويه نباشند.
۳- تعدادی از سلولهای غيرطبيعی از نظر اندازه بزرگ و بزرگ‌تر ‌شوند.
در مجموع چهار گروه ژن مسئول تقسيم سلولی به شمار می‌روند:
۱- آنکوژن‌ها (ژن‌های عامل تومور) (Oncogene) که در شرايط عادی در فرستادن پيام به سلول برای تکثير نقش دارند. اختلال و تغيير در اين ژن‌ها منجر به تکثير نامنظم سلول شده و سلول سرطانی بشمار می‌رود.
۲- ژن‌های سرکوبگر تومور- (Tumour suppressor genes) اين ژن‌ها پروتئين‌های خاصی را توليد می‌کنند که در شرايط عادی وظيفه معکوس آنکوژن‌ها را داشته و به سلول پيام توقف تکثير می‌دهد. يکی از مهم‌ترين ژن‌های اين گروه ژنی‌به نام۵۳ pاست.
۳- ژن‌های خودکشی – (Suicide genes) خودکشی سلول‌ها يا مرگ سلول يکی از مهم ‌ترين عوامل پيچيده سلولی است که به سلول توانايی خودکشی در شرايط غيرمعمول را می‌دهد تا مانع شيوع تکثير و آسيب‌ديدگی به ساير سلول‌ها ‌شود. هنگامی که ژن‌های خودکشی آسيب پيدا کنند ديگر قادر به فعاليت خود برای نابود کردن سلول معيوب نبوده و سلول سرطانی محسوب می‌شود.
۴- ژن‌های ترميمی دی ان ای- (DNA repairing genes) اين ژن‌ها مسئول ترميم دی ان ای آسيب ديده و معيوب هستند که با ترشح پروتئين‌های متفاوت زمينه ترميم دی ان ای آسيب ديده را فراهم می کنند. اما زمانی که خود اين ژن های ترميمی دی ان ای آسيب می بينند، سلول، ديگر توانايی ترميم خود را از دست داده و اختلالات ژنتيکی و ترميم نشدن دی ان ای منجربه سرطان می‌شود. ) Parkin DM, 2002; CA Cancer J Clin. 2005)

عو املي كه باعث توليد سلولهاي سرطاني مي شوند عبارتند از: تابش، محيط سلولي مسموم، مواد شيميايي در هوا، آب و غذا، باكتري و ويروس، عواملي كه مانع كاركرد سيستم ايمني مي شوند بعلاوه رژيم غذايي ضعيف ، فشار، نبود ورزش درست و استراحت و خواب كافي را نيز مي توان بعنوان عوامل ديگر ايجاد سلولهاي سرطاني نام برد.(marek roland-mieszkowski 2004)

۱-۳ آسیب شناسی سرطان

سرطان يک فرايند پويا است که توسط متغيرهای ناشناخته و مستقل متعددی موجب تغييرات مولکولی سلول شده و منجر به تداخل در سيستم تکثير سلول می‌شود.
اولين تغيير سلولی آشکار در پيدايش سرطان، تراريختی و تغيير شکل سلول است.

عواملی که به ايجاد سلولهای سرطانی کمک می‌کنند عبارتند از:
۱- استعداد ميزبان: عوامل ژنتيکی از جمله نقايصی در کروموزوم‌ها و يا انتقال ژن معيوب به جنين
…..

……

2018-01-24
كد : 78811
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss