جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی تأثیر کوئرستین بر اختلالات عملکردی ناشی از نارسایی حاد کلیوی القاء شده توسط ایسکمی / خونرسانی مجدد در رت های نر بیهوش شده

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی تأثیر کوئرستین بر اختلالات عملکردی ناشی از نارسایی حاد کلیوی القاء شده توسط ایسکمی / خونرسانی مجدد در رت های نر بیهوش شده

ب)نارسايي حاد كليوي

۱-تعريف

نارسايي حاد كليوي[۱] (ARF) يك نشانگان شایع بالینی است كه با كاهش حاد و برگشت پذير ميزان فيلتراسيون گلومرولي و يا عملكرد كليه، كه در يك دوره زماني چند ساعته يا چند روزه اتفاق مي افتد، مشخص مي شود (۶).

۲- اتیولوژي

نارسايي حاد كليوي بر اساس پاتوفيزيولوژي به سه دسته تقسيم مي شود:

  • نارسايي حاد كليوي با منشأ پيش كليوي[۲] كه در آن كاهش حجم مؤثر خون در گردش و يا جريان خون كليوي ممكن است منجر به كاهش ميزان فيلتراسيون كليوي شود. در حالي كه عملكرد لوله اي نسبتاً دست نخورده باقي بماند و حدود ۵۵% موارد را شامل مي شود (۷).
  • نارسايي حاد كليوي با منشأ درون كليوي[۳] كه دليل آن آسيب به پارانشیم كليه است و حدود ۴۰% موارد را شامل مي شود (۷).
  • نارسايي حاد كليوي با منشأ پس كليوي[۴] كه دليل آن انسداد در سيستم ادراري است و حدود ۵% موارد را شامل مي شود(۷).

۳- پاتوفيزيولوژي نارسايي حاد كليوي

يكي از علل شايع نارسايي حاد كليوي، ایسكمي است. ایسكمي شديد كليه از شوك شدید گردش خون ناشي مي شود. در شوك، قلب نمي تواند مقدار كافي خون را براي تغذيه كافي به قسمتهاي مختلف بدن برساند و جريان خون كليوي مخصوصاً به علت تنگ شدن شديد عروق كليوي بر اثر تحريك سمپاتيك يا بر اثر وجود مواد تنگ كننده رگي در خون بيماران فوق العاده كاهش مي يابد. بنابراين فقدان تغذيه كافي غالباً بسياري از سلولهاي اپي تليال توبولي را خراب كرده و از اين راه نفرون هاي متعددي را مسدود مي سازد (۸).

مدل ایسکمی / خونرسانی مجدد (I/R)[5] به عنوان متداولترين روش القاء ARF در مدل هاي آزمايشگاهي است (۲۱). مكانيسمی كه به واسطه آنI/R  منجر به آسيب سلول هاي توبول كليه مي شود شامل تخليه اكسيژن و ATP است که با فروپاشي اسكلت سلولي سبب از دست رفتن لبه هاي برسي ميكروپرزها[۶]، اتصالات سلولي، جابه جايي اينتگرين ها و پمپ Na+-K+ATPase از سطح قاعده اي به سطح رأسي[۷] سلول مي شود (۶،۱۱). كه اين خود باعث تغييراتي در قطبيت سلولهاي اپی تلیالی توبول مي شود و مجموعه اين تغييرات زمينه را براي انسداد مجاري توبولي كليه ها فراهم مي كند (۱۲).

تخليه ATP باعث فعال شدن پروتئازها و فسفوليپازهايي مي شود كه به دنبال جريان مجدد خون سبب آسيب هاي اكسیداتيو[۸] شده و نقش مهمي در پاتوژنز ARF دارد. اين آسيب ها در سلول هاي اپی تليال مويرگهاي توبولي و بخصوص در مدولاي خارجی رخ مي دهد (۲۲،۲۳).

اگر ايسكمي كليه به مدت كافي باقي بماند به پارانشیم كليه آسيب وارد نموده و نکروز حاد توبول[۹] (ATN) را ايجاد مي كند. اما معمولاً آسيب ناشي از ايسكمي در قطعه مستقيم توبول پروگزيمال[۱۰] (قطعه S3) و قسمت ضخيم بالا رونده لوپ هنله در ناحيه مدولاي خارجي[۱۱] (mTAL) بيشتر مي باشد (۹). و دليل آن هيپوكسي نسبي مدولاي خارجي است كه ناشي از جريان  مخالف اكسيژن[۱۲] از شاخه نزولي عروقي مستقيم[۱۳] به شاخه صعودي آن می باشد. بیشتر بودن جريان خون طبيعي ناحيه کورتکس نسبت به مدولا به دلیل مصرف بالاي اكسيژن در قطعات توبولي S3 و   mTAL که وظیفه انتقال املاح را به عهده دارند (۱۰ ، ۱۱ ). پس ايسكمي با كاهش جريان خون كليه باعث پائين آوردن فشار اكسيژن در ناحيه مدولاي خارجي مي شود و اينگونه منجر به آسيب پذيري آن مي گردد.

اختلالات و آسيب هاي ايجاد شده در نارسايي حاد كليوي را مي توان به چهار دسته تقسيم نمود كه شامل آسيب به سلول هاي توبولي، اختلالات در عملكرد جذبي و ترشحي توبول ها، اختلالات همودیناميك و نقص در توانايي تغليظ كنندگي ادرار تقسيم كرد (۱۲).

 ۱ .۳ – آسيب به سلول هاي اپي تليال توبول هاي كليوي

-۳٫۱٫۱ آسيب هاي كشنده

اين آسيب ها شامل آپوپتوز يا نكروز است. آپوپتوز مرگ برنامه ريزي شده سلول هاي توبولي با سيگنال آسيب رسان و مسير آپوپتوتيك است كه مي تواند به دليل افزايش عوامل سيتوتوكسيك ناشي از ايسكمي ايجاد شود. در حالیکه، نكروز سلولي به دليل كاهش حاد سديم و ذخاير انرژي سلولي به وجود مي آيد كه باعث تورم سلولي و در نهایت تركيدن و مرگ سلول مي شود (۱۴،۱۳،۹).

۳٫۱٫۲ – آسيب هاي غير كشنده[۱۴]

…..

…..

2018-03-03
كد : 81372
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss