جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی عوامل میکروبی شایع در بیماری اسپوندیلایتیس ئر جوجه های گوشتی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی عوامل میکروبی شایع در بیماری اسپوندیلایتیس ئر جوجه های گوشتی

 ۲-۲- اختلالات حرکتی طیور

اختلالات حرکتی از علل عمده خسارات اقتصادی در صنعت پرورش طیور است. اگرچه معمولا دستگاه اسکلتی مبتلا می شود ولی گاهی ناهنجاری هایی در دستگاه های عصبی یا معمولا عضلانی رخ می دهد و به اختلال حرکتی منجر می گردد. پرندگان گوشتی(ماکیان گوشتی و بوقلمون) بیشتر مبتلا می شوند. هم زمان با مسن تر شدن ( سنگین تر شدن پرندگان) ،اختلالات ناحیه پا به صورت بالینی ظاهر می شوند، ولی احتمالا آغاز چنین فرایندی ، مربوط به قبل می باشد. این اختلالات در تخم گذارها شیوع کمتری دارد و معمولا ناشی از عدم تعادل مواد معدنی می باشد.

علارغم اهمیت این بیماری ها معلومات نسبتا کمی درمورد آن ها وجود دارد مشکل مهمی که در مورد این بیماری ها وجود دارد ناشی از آن است که اصولا نام هایی که برای این بیماری ها به کار رفته است به نشانه های بالینی، سبب شناسی و یا روند بیماری زایی آن ها اشاره می کند در حالی که این اسامی بیان گر وضعیت بیماری نیستند و در اصل در همه ی موارد بیماری زایی و علت واقعی بیماری را مشخص نمی کنند(۱).

در اینجا به بررسی برخی از بیماریهای درگیرکننده ی اندام حرکتی پرندگان می پردازیم که از جمله این بیماری ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۲-۲-۱- خارج شدن پا از مفصل[۱]:

در جوجه های جوان از زمان خروج از تخم تا سن دو هفتگی اتفاق می افتد انحراف جانبی پا که معمولا در مفاصل زانو و گاهی در مفصل لگن وجود دارد ممکن است یکطرفه یا دوطرفه باشد. نگهداری طیور برروی سطوح لغزنده به چنین وضعیتی منجر می گردد. همچنین خارج شدن تعداد زیادی جوجه از تخم در یک سینی ممکن است برای ایجاد این حالت مستعد کننده باشد. در جوجه بو قلمون هایی که در روز های اول برروی ورق های مقوایی نگهداری می شوند میزان بالایی از بروز این حالت وجود دارد(۱).

۲-۲-۲- ریکتز مزرعه ای[۲]:(بیماری نرمی استخوان بوقلمون)

این بیماری بیشتر در بوقلمون های جوان در سنین ۲تا ۴ هفتگی مشاهده شده است. بیماری مشابهی نیز در جوجه های گوشتی توصیف شده است، پرندگان مبتلا یا نمی توانند بایستند یا در صورت نزدیک شدن انسان به ان ها چند قدم راه رفته و می نشینند.

استخوان ها انعطاف پذیرند و ممکن است بدون شکسته شدن خم گردند یا این که در حین جابه جا کردن پرندگان به راحتی بشکنند. رشد نا متناسب ،ضعف پردراوری و اغلب هم زمان با ان انسفالومالاسی (کمبود ویتامین E) وجود دارد. تغییرات ظاهری و میکروسکوپی با آنچه در ریکتز کلاسیک مشاهده می شود یکسان استبه  طرق زیر ریکتز مزرعه از ریکتز کلاسیک متمایز می گردد :

۱-  متعادل بودن سطح کلسیم و فسفر جیره

۲-  واگیری پایین(معمولا کمتر از ۵ در صد و بع ندرت بالای ۱۰ در صد).

۳-  این بیماری معمولا در جوجه ریزی های بعدی نیز مجددا در همام مزرعه بروز می کند.

اگرچه به نظر می رسد افزودن ویتامین ۳  Dبه آب و پوشاندن سطح غذا با دی کلسیم فسفات (۳پوند به ازای هر ۵۰۰۰ هزار پرنده) دوبار در روز، به بهبودی کمک می کند. اما بنابر گزارش های رسیده بیماری گاهی خود به خود و بدون درمان نیز بهبود می یابد علل متفاوتی در مورد سبب شناسی آن مطرح شده اما هیچ یک ثابت نشده اند ، این علل شامل مایکوتوکسین ها و ویروس هایی هستند که از جذب مواد غذایی و ویتامین ها از روده و یا هیدروکسیله شدن ویتامینD  در کبد و کلیه ممانعت می کنند.

پاکسازی و ضدعفونی کامل به ویژه با استفاده از فرمالین ۱۰ درصد عموما برای پیشگیری از بیماری در جوجه ریزی های بعدی موفقیت آمیز خواهد بود (۱).

۲-۲-۳- چرخش درشت نی[۳] :(چرخش پا)

معمولا بوقلمون ها و طیور گوشتی جوان به این حالت مبتلا می گردند دراین حالت چرخش جانبی انتهای پایینی درشت نی وجود دارد که موجب انحراف قسمت پایینی پا به سمت خارج می شود.

…..

…..

2018-08-27
كد : 93080
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss