جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مقاله با ترجمه: آیا قارچ های میکوریزای آربسکولار توان بهبود قابلیت رقابتی کشت مخلوط ردیفی لوبیا سبزو شوید در برابر علف های هرز را بهبود بخشد؟

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مقاله با ترجمه: آیا قارچ های میکوریزای آربسکولار توان بهبود قابلیت رقابتی کشت مخلوط ردیفی لوبیا سبزو شوید در برابر علف های هرز را بهبود بخشد؟ (۲۰۱۶)

چکیده

رقابت در منابع خاکی، نقش مهمی در بازده محصول سیستم های کشت مخلوط ردیفی ایفا می کند. شناخت اندکی در مورد عوامل اصلی درگیر در واکنش های رقابتی بین محصولات و علف های هرز برای مصرف مواد مغذی وجود دارد. از این رو، هدف این تحقیق مقایسه تاثیرات کلونی قارچ های میکوریزای آربسکولار (Funneli formis mosseae در روابط رقابتی بین گونه ای و تاثیر آن بر مصرف مواد مغذی و کنترل علف هرز در کشت مخلوط ردیفی شوید و لوبیای سبز می باشد. دو آزمایش میدانی با آرایشات عاملی بر اساس طرح بلوک به طور تصادفی کامل با سه تکرار در طول سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ اجرا شد. این عوامل سیستم هایی شامل موارد ذیل را کشف می کردند : a) کشت خالص لوبیای سبز (PhaseolusvulgariSL ) b) کشت خالص شوید (Anethum graveolenSL) در غلظت های متفاوت ( Plantus 75 و ۵۰ ،۲۵) و c) کشت ردیفی افزایش شوید + لوبیای سبز ( ۴۰+۲۵ ، ۴۰+۵۰ و ۴۰+ ۷۵ گیاه ). کلیه این تیمارها با کلونی میکوریزای آربسکولار (AM+) یا بدون میکوریزای آربسکولار (AM-) به کار برده می شوند. در هر دو سیستم کاشت، تلقیح با F.mosseae باعث افزایش غلظت فسفر، پتاسیم، آهن و روی گیاه شوید به ترتیب تا Mgk40، ۵۲۴، ۵۷ و ۰/۱ می شود. کاشت ردیفی مخلوط باعث افزایش غلظت Mn در لوبیای سبز (DW Mg 0/4) و شوید (DW Mg 0/3 ) و همچنین بازده دانه هر دو محصول ( به ترتیب g 198و g 161 ) می شود. کلونی AM باعث بهبود بازده دانه شوید و لوبیای سبز تا ۱۶۹ و g 177   به ترتیب در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ می شود. بعلاوه، به کار بردن AM باعث افزایش قابلیت رقابتی کشت ردیفی مخلوط شوید + لوبیای سبز در برابر علف های هرز در سیستم های متفاوت کشت ردیفی مخلوط می شود. کشت ردیفی مخلوط به طور معنادار باعث تغییر غلظت علف هرز در مقایسه با کشت خالص می شود، چرا که چگالی علف هرز در کشت مخلوط ردیفی شوید+ لوبیای سبز کاهش می یابد. تنوع (H)، همواری( E) و فراوانی گونه های علف هرز برای کشت مخلوط ردیفی بیشتر از فراوانی گونه های علف هرز برای کشت های خالص است.

2019-05-16
كد : 117584
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss