جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مقاله با ترجمه: انتقال املاح در خاک لومی تحت آبیاری زیر سطحی با لوله های متخلخل رسی

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مقاله با ترجمه: انتقال املاح در خاک لومی تحت آبیاری زیر سطحی با لوله های متخلخل رسی (۲۰۱۳)

چکیده

آبیاری سطحی با لوله های متخلخل رسی ، به طور گسترده ای به عنوان روشی امیدوار کننده برای آبیاری در مناطق خشک در مقیاس کوچک در نظر گرفته می شود. متاسفانه ، تجمع نمک روی خاک و نزدیک به سطح ، استفاده از این روش احتمالا روی جوانه زدن محصولات زراعی که توسط دانه کاشته می شوند ، تأثیر خواهد گذاشت . پیش بینی حرکت و تجمع نمک با آبیاری لوله های رسی ، به تمام محصولات اجازه می دهند تا نیاز به شستشو جهت کنترل شوری در خاک منطقه ی ریشه را جلو بیندازند. مدل HYDRUS-2D برای شبیه سازی تجمع نمک از یک سیستم آبیاری زیر سطحی لوله رسی ، نصب شده در عمق ۳۰سانتی متری ، در طول فصل رشد بامیه که با آب دارای شوری ۱/۱ ds m-1 آبیاری شده است ، استفاده گردیده است .

پروفیل خاک لومی شوری اولیه ۲٫۳ ds m-1 دارد . مقادیر هدایت الکتریکی پیش بینی شده (Ece) در انتهای فصل رشد که به طور قابل توجهی با اندازه گیری های اشباع مرتبط است ، با داده های بدست آمده در انتهای آزمایشات صحرایی جایگزین می گردند. شوری در اطراف لوله ها نسبتا کم بوده ولی با افزایش فاصله از لوله ها ،افزایش می یابد . سطوح اندازه گیری شده و پیش بینی شده ی شوری خاک ، به خصوص در بالای لوله های رسی ، بالاتر می باشد.

نتایج ما نشان می دهد که مدیریت مناسب تجمع نمک ، برای تولید محصولات کشاورزی پایدار، در زمان اجرای سیستم های آبیاری زیر سطحی، حیاتی می باشد.

………………………………………………………..

………………………………………………………

دانلود مقاله انگلیسی (فایل pdf) همراه با ترجمه فارسی (فایل word)

2019-05-16
كد : 117575
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss