جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مقاله با ترجمه: حذف فلزات سنگین از فاضلاب صنعتی با استفاده از کربن فعال اصلاح شده پوسته نارگیل

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مقاله با ترجمه: حذف فلزات سنگین از فاضلاب صنعتی با استفاده از کربن فعال اصلاح شده پوسته نارگیل (۲۰۰۷)

 مقدمه

فرایند صنعتی شدن سریع منجر به افزایش تخلیه فلزات سنگین به محیط زیست شده است. افزایش چشمگیر استفاده از فلزات سنگین در طول چند دهه اخیر به طور گریزناپذیری منجر به افزایش سرازیر شدن عناصر فلزی به محیط های آبزی شده است. ویژگی قابل تامل فلزات این است که در طبیعت ماندگارند. حداقل ۲۰ فلز به عنوان فلزات سمی طبقه بندی شده و نیمی از آن ها نیز به اندازه ای در طبیعت منتشر می شوند که سلامتی انسان را در معرض خطر قرار می دهند. اگرچه توانایی یک محیط آبی در حمایت از حیات آبزی نسبت به مناسب بودن آن برای دیگر استفاده ها وابسته به عوامل زیادی است.

اثر غلظت فلز روی بر نقش های عملکردی و وظایف بافت های زنده و تنظیم نمودن بسیاری از فرایند های شیمیایی مناسب است. اگرچه، درست همانند سایر فلزات سنگین، زمانی که روی به واسطه فاضلاب، فاضلاب صنعتی یا معدنی به داخل آب های طبیعی تخلیه می شود، اثرات سمی شدیدی روی انسان ها و اکوسیستم های آبزی می گذارد. یک تجربه مشابه سمی شدن جیوه ای میناماتا در ژاپن است.

بنابر این حذف روی (Zn) از فاضلاب های صنعتی پیش از انتقال و ورود به چرخه های طبیعی زیست محیطی ضروری می باشد. در سال های اخیر برخی فناوری ها برای حذف فلزات سنگین از فاضلاب صنعتی ایجاد شده اند. مهمترین فناوری، لخته سازی می باشد. سایر روش های مرسوم شیمیایی شامل تبادل یونی، رسوب دهی، فرایند های الکتروشیمیایی و فناوری غشایی می باشند. ثابت شده است که تمامی روش های شیمیایی نسبت به فرایند جذب زیستی پرهزینه تر و کم بازده تر هستند. به علاوه روش های شیمیایی، بار آلودگی را نیز در محیط زیست افزایش می دهند.

………………………………………………………..

دانلود مقاله انگلیسی (فایل pdf) همراه با ترجمه فارسی (فایل word)

2020-01-18
كد : 130052
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss