جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مقاله با ترجمه: رشد ساختار برتر کلروپلاست در سلول های پوشاننده دسته های آوندی دو نوع مختلف ژنوتیپی ذرت (Zea mays L)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

مقاله با ترجمه: رشد ساختار برتر کلروپلاست در سلول های پوشاننده دسته های آوندی دو نوع مختلف ژنوتیپی ذرت (Zea mays L) (2005)

خلاصه

برگ های ذرت دارای دو بافت فتوسنتز کننده با دو نوع کلروپلاست، سلول های مزوفیل (MC) و سلول های پوشاننده دسته های آوندی (BSC) می باشند. رشد کلروپلاست ها در BSC به وسیله انتقال پیام از طریق میکروسکوپ الکترونی و روش شمارش کردن در بخش وسط برگ سوم گیاهان ذرت دنبال می گردد. از برگ های جوان (Y) به برگ های بالغ (M)، تراکم حجم سیستم غشا فتوسنتز کننده (تیلاکوئیدها) نسبت به برگ های پیر شده (S) افزایش می یابد که به صورت مشخصی تغییر نیافته اند. در طول کل مدت زمان رشد برگ، نواحی تیلاکوئیدی کوچک (گرانا) در کلروپلاست های BSC موجود بوده است که به صورت متداول برای آگرانال فرض شده اند. از برگ های M به S تراکم حجم محتوای نشاسته به مقدار شدیدی کاهش می یابد که در این حالت پلاستوگلوبولی به مقدار زیادی افزایش می یابد.

کلروپلاست ها سلول های بدون اندام فتوسنتزی هستند. بنابراین آن ها مهم ترین نوع پلاستیدها هستند. پلاستیدهای گیاهان عالی برای مدت زمان طولانی مورد مطالعه قرار گرفته است. رشد ساختارهای برتر کلروپلاست در طول رشد برگ به وسیله Kutik (19989 مورد بررسی قرار گرفته بود. فتوسنتز فرایند متابولیکی اولیه ای است که به وسیله تثبیت شدن کربن غیر آلی از دی اکسید کربن برای زندگی کردن بر روی سیاره ما مهم می باشد. گیاهانی که فتوسنتز کننده c4 نامیده می شوند دارای توانایی ثبیت کردن دی اکسید کربن بین دو نوع از کلروفیل ها هستند. بیشتر گیاهان c4 دارای آناتومی برگی خاصی هستند. دو نوع از بافت های فتوسنتز کننده در اطراف دسته های آوندی عبارتند از: سلول های پوشاننده دسته (BSC) و سلول های مزوفیل (MC). ذرت عموما یک گیاه C4 است که تحت گروه آنزیم مالیک NADP (NADP-ME) نامیده می شود. کلروپلاست ها به صورت سانتریفیوژی در سلول های پوشاننده دسته جای گرفته اند. آن ها معمولا فاقد گرانا هستند (ناحیه پدیدار شدن تیلاکوئیدها) یا دارای گرانای کوچک تری متشکل از دو تا چهار تیلاکوئید هستند (در حالی که کلروپلاست های MC معمولا دارای گرانای بزرگ تر از بیشتر تیلاکوئیدها هست) اما آن ها معمولا حاوی مقادیر زیادی از پلی ساکاریدها، و نشاسته هستند. برانجون (۱۹۷۳) تفاوت کلروپلاست های جوان مربوط به برگ های در حال رشد ذرت را ارزیابی کرد. تفاوت MCها و BSCها در ذرت همچنین به وسیله روش های مولکولی دنبال می گردد. Kutik و همکاران (۱۹۹۹) از نظر استرولوژیکی رشد کلروپلاست های MC را در طول رشد برگ سوم گیاهان ذرت در ژنوتیپ های مختلف در فتوسنتز فعال را مطالعه کرد. هدف از کار مطالعاتی ما ارزیابی کردن استرولوژیکی (برای اولین بار تا جایی که ما می دانیم) رشد کلروپلاست های BSC در طول رشد برگ های مشابه می باشد.

……………………………………………………….

دانلود مقاله انگلیسی (فایل pdf) همراه با ترجمه فارسی (فایل word)

 

2019-05-21
كد : 118125
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss