جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



مقیاس پذیرش اجتماعی مارلو- کراون ۱۹۶۰

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

نام پرسشنامه : مقیاس پذیرش اجتماعی مارلو- کراون ۱۹۶۰

 روایی و پایایی: دارد

طریقه نمره دهی: دارد

منبع: دارد

توضیحات:

مقیاس آزمون پذیرش اجتماعی توسط مارلو و کراون به منظور سنجش میزان پذیرش اجتماعی افراد ساخته شد. گروهی از انسان ها همیشه مطابق با نظرات و اعتقادات خود صحبت می‌کنند. اگر از آنها در مورد موضوعی سئوال شود باصداقت به سئوالات پاسخ می‌دهند، در عقاید خود ثابت قدم هستند و تحت هر شرایطی پاسخ یکسان به سوالات می‌دهند، حتی اگر پاسخ های آنها طرد اجتماعی به دنبال داشته باشد.گروهی دیگر طوری حرف می‌زنند که مورد تایید دیگران قرار بگیرند. اگر از آنها در مورد موضوعی سؤالی شود طوری پاسخ می‌دهند که فکر می‌کنند دیگران دوست دارند آن طور پاسخ داده شود. سعی می‌کنند با قواعد و هنجارهای اجتماعی سازگاری نشان دهند و از طرد اجتماعی در امان بمانند.

 

مقیاس پذیرش اجتماعی مارلو- کراون یکی از معتبرترین مقیاس‌های سنجش پذیرش اجتماعی است. این آزمون دارای ۳۳ عبارت است و آزمودنی باید با انتخاب یکی از گزینه‌های بلی یا خیر موافقت یا مخالفت خود با هر یک از عبارات آن را مشخص نماید. پاسخ های آزمودنی‌ها به وسیله کلید مقیاس تطبیق داده می‌شود و جمع مطابقت پاسخ ها با کلید مقیاس نتیجه کلی را برای هرفرد مشخص می‌کند.

تفسیر و نمره گذاری مقیاس پذیرش اجتماعی

پاسخها را با کلید تطبیق دهید و سپس نمره گذاری کنید و بعداز آن با سه طبقه  زیر تفسیر نماید :

 

۱-ص  ۲-ص  ۳-غ    ۴-ص  ۵-غ  ۶-غ   ۷- ص   ۸- ص    ۹- غ   ۱۰- غ   ۱۱- غ   ۱۲- غ   ۱۳-ص    ۱۴-غ   ۱۵-غ   ۱۶-ص   ۱۷-ص    ۱۸-ص    ۱۹-غ    ۲۰- ص   ۲۱-ص   ۲۲-غ   ۲۳- غ   ۲۴-ص     ۲۵-ص    ۲۶- ص    ۲۷- ص   ۲۸- غ    ۲۹- ص     ۳۰- غ   ۳۱-ص   ۳۲- غ   ۳۳-ص

نمرات بدست آمده از آزمون رادر سه طبقه مورد تفسیر قرار می دهند:

۱-  گروهی که پذیرش اجتماعی پایینی دارند: این گروه را کسانی تشکیل می دهند که نمره آزمون آنها بین صفر تا ۸  باشد وتقربیا یک وششم اشخاص در این محدوده قرار دارند. احتمال دارد این گروه به خاطر صداقت در پاسخگوئی حاضر به عدم پذیرش اجتماعی باشند.

۲-  گروه متوسط: کسانی که نمرات آنها بین ۹-۱۹ است ، در این گروه قرار می گیرند و تقربیاً حدود دو وسوم اشخاص (۶۸%) اشخاص را شامل می شوند . آنها بطورمتوسط به پذیرش اجتماعی توجه می کنند. احتمال دارد رفتار واقعی آنها در مجموع با قواعد و هنجارهای اجتماعی مطابقت داشته باشد.

 

۳-  گروه با پذیرش اجتماعی بالا: این گروه را اشخاصی تشکیل می دهند که نمره آنها بین  ۲۰-۳۳ بدست می آورند و تقربیاً یک وششم اشخاص جامعه را شامل می شود. این افراد طوری به سئوآلات پاسخ می دهند که از طردهای مردم در امان باشند . وطبق قواعد و هنجارهای اجتماعی رفتار می کنند.

روایی و پایایی مقیاس پذیرش اجتماعی

در تحقیق شرف الدین ( ۱۳۸۹ ) برای تعیین پایایی مقیاس یاد شده نیز از دو روش آلفای کرونباخ و روش دو نیمه کردن مقیاس استفاده شده است که به ترتیب برابر۰/۷۰ و ۰/۶۷ مى باشد و بیانگر ضرایب قابل قبول می باشد. از نظر اعتبار و روایی نیز این مقیاس با سایر ابزارهاى روانشناختى که براى اندازه گیرى پذیرش اجتماعى طراحى شده است همبستگى بالا و قابل قبول نشان داده است (ثمرى ولعلى فاز، ۱۳۸۴).

آزمون پذیرش اجتماعی :

گروهی از انسانها همیشه مطابق با نظرات و اعتقادات خود صحبت می کنند . اگر از آنها در مورد موضوعی سوال شود با صداقت به سوالات پاسخ می دهند ، در عقاید خود ثابت قدم هستند و تحت هر شرایظی پاسخ یکسان به سوالات می دهند حتی اگر پاسخهای آنها طرد اجتماعی به دنبال داشته باشد . گروهی دیگر طوری حرف می زنند که مورد تایید دیگران قرار بگیرند . اگر از آنها در مورد موضوعی سوال شود طوری پاسخ می دهند که فکر می کنند دیگران دوست دارند آن طور پاسخ داده شود .
حرف زدن و رفتار کردن مطابق انتظارات دیگران را پذیرش اجتماعی می نامند .

یکی از تستهایی معروف برای سنجش پذیرش اجتماعی پرسشنامه حاضر هست که توسط ” کروان ” و ” مارلو ” ساخته شده . با پاسخگویی به این پرسشنامه می توانید به تمایل خودتان به مورد پذیرش اجتماعی بودن پی ببرید .
این تست مخصوص افراد بالای ۱۶ سال هست .

 

 

 

منبع

شرف الدین. ف. (۱۳۸۹). اعتبار و روایی مقیاس پذیرش اجتماعی. مجله دانشگاه علوم پژکی تهران. دوره پنجم، شماره ۲٫
 

قیمت: ۴۵۰۰ تومان

 

2019-03-03
كد : 5374
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss