جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



نوشتن یک پروپوزال پژوهش دکترا: کمک گرفتن از پروپوزال های تکمیل شده

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

نوشتن یک پروپوزال پژوهش دکترا: کمک گرفتن از پروپوزال های تکمیل شده

مقدمه

این راهنمای کوتاه برای کمک به شما جهت نوشتن پروپوزال پژوهشی مناسب درنظر گرفته شده است. و قصد دارد تا به شما کمک کند که با روشی معنادار، ساختارمند و روشن پیرامونِ پژوهش پیشنهادی خود تفکر کنید.

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که متن پیشرو راهنمایی کلی است و پذیرفته شدن در یک برنامه PhD را تضمین نمی‌کند. پذیرفته شدن دانشجویان PhD در یک برنامه پژوهشی به فاکتورهای متعددی وابسته است، شامل طبیعت پژوهش پیشنهادی شما، کیفیت ایده شما، توانایی شما در متعهد بودن به یک دوره متمرکز مطالعه پژوهشی، تاثیرگذاری طرح پژوهشی شما در ارتباط با ایده‌هایتان، تطابق بین پژوهش پیشنهادی و استاد راهنمای احتمالی و ظرفیت دپارتمان پژوهشی. پیام اصلی این راهنما این است که پژوهش پیشنهادی شما و کیفیت آن فاکتور قابل‌توجه مورد استفاده در تصمیم‌گیری دانشگاه برای پذیرفتن شما در یک برنامه PhD است.

به‌طور خلاصه، هر چه پروپوزال پر شده شما بهتر باشد، شانس پذیرفته شدن شما بیشتر است.

نکته: اگر شما برای یک پروژه پژوهشی ازپیش تعیین‌شده ویژه در علوم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضی یا پزشکی درخواست می‌دهید نیازی به ارائه یک پروپوزال ندارید.

 

چرا یک پروپوزال پژوهشی مناسب برای فرآیند درخواست ضروری است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، پروپوزال پژوهشی شما بخش مهمی از فرآیند درخواست PhD است، بنابراین صرف زمان و انرژی در آن قطعا ارزشمند است و نیازمند تعیین ماهیت مطالعه PhD پیشنهادی شماست و شاحصی از چگونگی نتیجه‌گیری پژوهش شما ارائه می‌دهد.

به یاد داشته باشید که طرح پژوهشی پیشنهادی در مورد چیزی است که شما مایل به مطالعه هستید، و مستقیما درک اولیه و تعهد شما به مطالعه PhD را بازتاب می‌دهد. یک پروپوزال پژوهشی می‌تواند و باید تاثیر اولیه قدرتمند و مثبتی در مورد پتانسیل شما برای تبدیل شدن به یک پژوهشگر خوب بسازد. مهم‌تر از همه، طرح اصلی، دانشگاه را قادر می‌سازد که شما را جهت تطابق داشتن با اساتید راهنما و حوزه‌های پژوهشی تخصصی ارزیابی کند.

بنابراین، در یک پروپوزال پژوهشی مناسب شما نیاز به نشان دادن دو نکته اصلی دارید:

  1. که شما قادر به تفکر و آنالیز نقادانه و مستقل هستید
  2. که شما قادر به گفتگوی شفاف پیرامون ایده‌هایتان هستید.

درخواست برای یک PhD مشابه درخواست برای یک شغل است، شما برای یک برنامه آموزشی درخواست نمی‌دهید. وقتی شما PhD را آغاز می‌کنید به یک پژوهشگر ارزشمند در یک دپارتمان علمی تبدیل می‌شوید. از طریق پروپوزال پژوهشی شما، همکاران شما می‌خواهند بدانند که آیا قادر به کار با شما هستند یا نه، آیا ایده‌های شما واقع‌گرایانه، جالب و متمرکز است. تلاش کنید و آنها را تحت تاثیر قرار دهید!

از آنجایی که شما قرار است حداقل سه سال از زندگی خود را صرف کار سخت بر روی PhD خود کنید، گذراندن چند روز تحقیق و نوشتن یک پروپوزال کامل، ایجاد یک سرمایه‌گذاری کوچک اولیه است. به طور خلاصه، یک طرح پژوهشی اولین قدم ضروری در سیاحت PhD شماست، اطمینان حاصل کنید که کامل‌ترین حد از تلاش و توجه خود را به آن دهید.

از شما انتظار نمی‌رود یک متخصص باشید.

به خاطر داشته باشید، برای نوشتن یک طرح پژوهشی نیاز به داشتن PhD ندارید! پروپوزال شما باید رسا باشد و حوزه‌های علاقه‌مندی شما و فهم کلی شما از موضوع پژوهش را به شکل اجمالی نشان دهد. از شما انتظار می‌رود که سطح مناسبی از دانش پیرامون موضوع و مکانی که ممکن است سهمی موثر در یک پژوهش بسازید، داشته باشید.

شش گام برای یک پروپوزال پژوهشی موفق

برخی افراد به نظر می‌رسد فکر می‌کنند که یک پروپوزال پژوهشی بسیار پیچیده است و بخشی ناراحت‌کننده در فرآیند درخواست محسوب می‌شود. یک پروپوزال پژوهشی مناسب نباید پیچیده باشد. اگرچه، نوشتن آن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و بسیار حائز اهمیت است که درست بیان شود. یک دوره PhD چالش‌برانگیز است، بنابراین کار کردن بر روی پروپوزال خودتان تمرین مناسبی است.

اگرچه قالب تعیین‌شده دقیقی برای یک پروپوزال کلی وجود ندارد (در میان تمام موضوعات)، تمام مطالب پیش‌رو جهت توجه مهم شمرده شده‌اند. شما نیاز دارید که انتظارات و توافقات ویژه موضوع خود را بررسی کنید (با نگاه کردن به وبسایت مناسب کالج  Exeter). به طور خلاصه، یک پروپوزال پژوهشی باید به طور کلی شامل شش قسمت اصلی که با جزئیات در زیر آمده است باشد:

  1. یک عنوان کار روشن برای پروژه پژوهشی‌تان
  • پروژه خود را چه می‌نامید؟
  • کلمات کلیدی برای توصیف پروپوزال شما کدامند؟
  1. عبارات روشن در مورد موضوعی که تمایل دارید بر روی آن کار کنید و چراییِ مهم، جالب، مرتبط و واقع‌گرایانه بودن آن
  • اهداف اصلی پژوهش شما کدامند؟ می‌تواند به صورت فرضیه‌ها، پیشنهادات، سوالات پژوهش و مسائل قابل‌حل بیان شود.
  • فکر می‌کنید پژوهش شما چه تفاوتی را ایجاد خواهد کرد؟
  • چرا این پژوهش شما را برمی‌انگیزد؟
  • چه خلأهای پژوهشی با انجام پروژه شما پر خواهد شد؟
  • چطور ممکن است پروژه شما اعتباری به این موضوع بیفزاید؟
  • آیا پژوهش شما در زمان اختصاص داده شده قابل دستیابی است (برای مثال ۳ سال تمام وقت)؟
  1. مقداری دانش پیش‌زمینه و متون حوزه‌ای که مایلید در آن کار کنید شامل مقالات کلیدی، افراد کلیدی، یافتن پژوهش‌های کلیدی
  • چطور کار شما به کار سایرین در موضوعات مشابه وابسته، ارتباط برقرار می‌کند؟
  • آیا کار شما کار سایرین را حمایت یا با آن رقابت می‌کند؟
  • کار شما چطور با تخصص دپارتمانی که مایل به ارسال درخواست هستید مرتبط می‌شود؟
  1. توجه به روش‌ها و نگرش‌هایی که ممکن است مورد استفاده شما قرار گیرد
  • چطور پژوهش خود را اداره می‌کنید؟
  • آیا از تئوری‌های هیجان‌انگیز، روش‌ها/نگرش‌های جدید یا توسعه روش‌ها/ نگرش‌های جدید استفاده می‌کنید؟
  • پروژه خود را چگونه برای رسیدن به بهترین نتایج/ یافته‌ها طراحی می‌کنید؟
  1. مشخص کردن خط مشی و جدول زمانی برای پروژه پژوهشی و هر چالش پژوهشی که ممکن است با آن مواجه شوید.
  • مهم‌ترین مرحله پروژه‌تان کدام است؟
  • انتظار دارید در هر سال از دوره PhD خود چه کاری را انجام دهید؟
  • با چه چالش‌هایی ممکن است روبه‌رو شوید و چطور بر آنها فائق می‌آیید؟
  1. لیستی از مراجع کلیدی که پروپوزال پژوهشی‌تان را حمایت می‌کنند
  • مراجع باید در یک مجموعه مناسب برای حوزه موضوع‌تان لیست شود (برای مثال هاروارد)، چنین مراجعی باید سرتاسر پروپوزال پژوهش‌تان برای نشان دادن اینکه شما کار دیگران را خوانده و درک کرده‌اید استفاده شود.
  • سایر مواد اولیه مرتبط که شما به آن توجه دارید اما در واقع در نوشتن پروپوزال‌تان مورد استفاده قرار نگرفته است، به صورت فهرست کتب قابل افزودن است.

تمام این شش بخش مهم هستند، اما بخش دوم مشخصا مهم است زیرا در هر پروژه پژوهشی ساختن هدف اصلی‌تان اساس کلی برای تکمیل برنامه پژوهشی ارائه می‌دهد. بنابراین اعتبار پژوهش پیشنهادی شما در ارتباط با مقاصد و اهداف پژوهشی‌تان ارزیابی می‌شود.

 

طول مناسب یک پروپوزال تکمیل شده

یک پروپوزال مناسب به اندازه لازم طول می‌کشد، اما به عنوان راهنما بین هزار تا ۲هزار کلمه خواهد بود. به یاد داشته باشید که باید به صورت یک مرور اجمالی دقیق باشد، نه یک رساله. بنابراین شما نیاز دارید که جزئیات را برای فهم خواننده به اندازه لازم بهبود بخشید. نباید خیلی بلند و خیلی کوتاه باشد. یک پاراگراف کافی نیست و ۵ هزار کلمه احتمالا بسیار زیاد خواهد بود.

پروپوزال پژوهشی بی‌نقص

علاوه بر موارد بالا، یک پروپوزال پژوهشی عالی همچنین به موارد زیر نیاز دارد:

  • از راهنمای هر دانشگاه و کالج/دپارتمان روی وب‌سایت پیروی کنید. توافقات می‌توانند، و تفاوت بین موضوعات و بنابراین میان دانشگاه Exeter ایجاد می‌کنند. بنابراین، شما باید وب‌سایت کالج/دپارتمان را برای مشاوره(موضوع) و راهنما بررسی کنید.
  • قبل از ثبت‌نام چندین بار ویرایش و تصحیح انجام دهید. شما باید نشان دهید که پروپوزال خود را با توجه و دقت ویژه و زیاد ارائه داده‌اید. اطمینان حاصل کنید که به خوبی و بدون هیچ خطایی نوشته شده است.
  • خواننده را با یک حس روشن از هدف و جهت پروژه پژوهشی خود تنها بگذارید، خواننده نباید برای فهمیدن آن نیاز به خواندن دوباره داشته باشد.
  • خواننده را علاقه‌مند، هیجان‌زده و مایل به دانستن بیشتر در مورد شما و ایده‌های‌تان نگهدارید.

 

از قانون ۳Cs پیروی کنید:

زمانی که پروپوزال پژوهشی خود را نوشتید، از یک دوست بخواهید که نقادانه آن را بخواند و با بازخورد خود طرح شما را بهبود دهد. همچنین، از خود بپرسید که آیا از سه قانون ۳Cs پیروی می‌کند:

CLEAR: طرحی که نوشته‌اید ملموس و با وضوح قابل قبول بیان شده لست؟ معنی‌دار است و یا اینکه مبهم و گیج‌کننده است؟

CONCISE: آیا پروپوزال خود را در یک مسیر متمرکز و مختصر نوشته‌اید؟

COHERENT: پروپوزال شما به اندازه‌ای مرتبط هست که به خواننده مختصری کوتاه در مورد آنچه خواستار انجام آن هستید بگوید، چرا شما می‌خواهید آن را انجام دهید و چطور آن را انجام خواهید داد؟

اگر شما می‌توانید به این سه پرسش ۳Cs با اطمینان پاسخ دهید، احتمالا پروپوزال مناسبی ساخته‌اید.

 

آخرین اندیشه‌ها

به یاد داشته باشید که پروپوزال پژوهشی شماباید یک تاثیر مثبت اولیه بر روی خوانندگان در مورد مناسب بودن شما با یک مطالعه PhD بر جای بگذارد. این پروژه شماست، بنابراین مهم است که قدرت رهبری در اولین قدم از فرآیند درخواست نشان دهید. یک پروپوزال ایده‌آل باید خواننده را با احساس شک‌ناپذیری که شما مقداری پژوهش مقدماتی پیرامون موضوع خود انجام داده‌اید  و اینکه شما با دانش و آماده برای برخورد با چالش‌های PhD هستید، بر جای بگذارد.

به پروپوزال خود بیشترین زمان و توجه را اختصاص دهید، اما واقع‌بین باشید- شما نباید انتظار داشته باشید که همه چیز را در اولین قدم بدانید. پروپوزال شما می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد. این یک تناقض نیست. همیشه از کسی بخواهید که پروپوزال شما را قبل از ثبت‌نام بخواند، و انتقادات را با بازخوردی حمایت‌گر به شما پیشنهاد دهد.

سرانجام، به یاد داشته باشید که یک پروپوزال پژوهشی مستقیما شایستگی ذاتی شما برای گرفتن یک PhD را به طور موثری بازتاب می‌دهد. یک پروپوزال در نهایت در مورد توانایی شما برای نشان دادن این است که شما قادر به مطالعه PhD هستید، بنابراین شما باید زمان و تلاش کافی را به آن اختصاص دهید.

 

از قدیم گفتن کار رو باید به دست کاردون بسپاری. برای مشاوره رایگان پروپوزال و پایان نامه هم یک کاردون واقعی در کشور هست. یه آقای دکتری که سرش برای انجام پروپوزال و پایان نامه و آماده کردن اون درد می کنه و به همه مسائل روش تحقیق و نرم افزارها وارده و خلاصه اینکه با سن نه چندان زیادش ته قضیست. سوالی رو اگه نتونست جواب بده و به روشی تسلط نداشت من شخصا این نوشته رو بر می دارم!!! زیاد ازش تعریف نمی کنم که تبلیغات نشه! چه جوری می تونی باهاش تماس بگیری؟ کاری نداره! این شمارشه: ۰۹۱۹۶۳۵۷۶۶۰  دکتر نوایی . بخصوص دانشجویان دکتری هر چی دوست داشتن می تونن ازش بپرسن و مشاوره بگیرن. امیدوارم بدردتون بخوره. ما که خیلی ازش استفاده کردیم و عالی بود.

2018-11-16
كد : 100015
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss