جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



هنر و زیبایی از دیدگاه افلاطون

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: هنر و زیبایی از دیدگاه افلاطون

توضیحات: ۴۰ صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

۲-۱- ایون

ایون[۱]رساله‌ای است بر ضدّ شاعران؛ افلاطون در این مکالمه “از شاعران می خواهد به جای هنر تصویر و تجسم، احاطه بر تمامی موضوعات تجسم احاطه داشته باشند. یعنی دارای علم کل باشند” (گمبرتس، ۱۳۶۶، ۸۳۱). شخصیّت‌های این مکالمه، سقراط و ایون هستند. ایون اهل افسوس، راوی و مفسر اشعار شاعران گذشته یونان، به خصوص هومر است. او به تازگی………………..

-۲ جمهور

کتاب جمهور (The Republic) اثر سترگ فلسفی افلاطون است که از مشهورترین و تأثیرگذارترین متون کلاسیک فلسفه سیاسی در غرب به شمار می‌آید. کتاب شامل ۱۰ قسمت به صورت گفتگو میان سقراط و افراد دیگر است و در آن به مسایلی از قبیل عدالت، نوع حکومت و حقیقت پرداخته شده ‌است.

مکالمه در خانه‌ای واقع در نزدیکی دروازه پیرائوس شهر آتن صورت می‌گیرد. صاحب‌خانه پیرمردی ثروتمند و آریستوکرات به نام کفالوس است. در میان جمع علاوه بر سقراط، پولمارخوس پسر کفالوس، گلاوکن و آدیمانتوس برادران افلاطون، و تراسیماخوس سوفسطایی نیز حضور دارند…………….

هیپاس (بزرگ)

در مکالمه ای که بین سقراط و هیپاس درباره زیبایی جریان پیدا می کند، چند تعریف از زیبایی ارائه می شود. نخست در پاسخ پرسش سقراط که می پرسد زیباچیست؟ هیپیاس می‌گوید که دختر زیبا زیباست. سقراط می‌گوید هر چیز زیبا زیبا است و این فقط اختصاص به دختر زيبا ندارد. در ضمن به این معنی زیبایی نسبی است. زيباترين ميمون‌ها در مقابل انسان زشت ودختران زیبا در برابر خدایان زشت هستند.

در تعریف دوم هیپیاس می‌گوید آن زیبایی که به دنبالش می‌گردی زر است یعنی در هر چیزی که زر به کار رود زیباست. سقراط می‌گوید فیدیاس مجسمه‌ی آتنه را با عاج ساخت و چشمانش را از سنگ و با وجود این زیباست. لذا زر زیبا نیست مگر اینکه مانند هر چیز دیگر در جای خود به کار رود چه بسا قاشق چوبی در جای خود مثل هم زدن آش زیباتر از قاشق زرین باشد (رک: افلاطون، ۱۳۵۷، ۲۶۵-۲۸۷)……………….

مهمانی

مهمانی (ضیافت) یا سیمپوزیوم (Simposium) یکی از مهمترین رساله‌های افلاطون است. موضوع این رساله عشق و زیبایی است. اثر دیگر افلاطون درباره عشق که با مهمانی پیوند دارد فایدروس است. واژه سیمپوزیوم در اصل به معنای «بزم باده گساری» است. این رساله به مناسبت رساله‌های سقراطی افلاطون است که در آن سقراط چهره اول رویداد می‌باشد. ……………………..

افلاطون و زیبایی

در هیپیاس بزرگ و هم چنین در مهمانی فرض شده است که همه چیزهای زیبا بر حسب بهره مندی شان از زیبایی کلی، یعنی زیبایی بنفسه، زیبا هستند. در هیپیاس بزرگ، مفهوم نسبیت به کار گرفته شده است. زیباترین میمون در مقایسه با یک زن زیبا زشت خواهد بود و زن زیبا در مقایسه با یکی از خدایان زشت خواهد بود. اما زیبایی مطلق از نظر افلاطون به جهت آنکه بقیه چیزهای زیبا، زیبایی خود را از آن می گیرند، هم زشت و هم زیبا نیست (رک: کایلستون، ۱۳۶۲، ص ۲۹۱). ا………………….

افلاطون و هنر موسیقی

در مکالمه فیلیوس، افلاطون موسیقی را فنی دانسته است که در آن غلبه با موارد نامعین و نامعلوم است که فقط اندکی از مورد معین و معلوم با آن آمیخته است. اساس کار موسیقی دان یا نوازنده ورزیدگی و مهارتی است که نتیجه تمرین است، ولی در فنونی که در آنها از ابزر اندازه گیری استفاده می شود، دقت نقشی اساسی دارد. همچون معماری و کشتی سازی (رک: افلاطون، ۱۳۵۵، ص ۱۸۰۲). افلاطون در قوانین (۶۶۸، ب ۴-۷)،…………….

هنر حقیقی از نظر افلاطون

افلاطون طرد شاعران از آرمان شهر خود را به علت عملکرد منفی آنان در آموزش جوانان می داند و پذیرفتن شاعران و نویسندگان در آرمان شهر را منوط به بررسی زندگی آنها و این که «چه سخن ها و داستان ها را درباره خدایان باید بشنوند» می داند. هم چنین افلاطون در کتاب سوم جمهور می گوید: «باید از شاعران بخواهیم که این را بگویند و آن را نگویند» (افلاطون، ۱۵۲)، و بر همین اساس………….

منابع و مأخذ

افلاطون. دورهٔ ۷ جلدی آثار افلاطون. ترجمهٔ محمدحسن لطفی، رضا کاویانی. تهران: انتشارات خوارزمی، ۱۳۵۷.

افلاطون. دوره آثار، ترجمه م. ح. لطفی، تهران.، ۱۳۵۵٫

…………….

……………..

 

انجام پایان نامه مدیریت، دانلود پروپوزال آماده مدیریت بازرگانی، دولتی، بحران، دانلود پروپوزال تکمیل شده مدیریت جهانگردی، انجام پروپوزال مدیریت، پرسشنامه تکمیل شده، مقاله با ترجمه آماده، ترجمه آماده مقاله، انجام مقاله آی اس آی، نوشتن پایان نامه مدیریت، مشاوره پایان نامه مدیریت، فصل دوم پایان نامه، پروپوزال و پایان نامه آماده روانشناسی، انجام پایان نامه دکتری، انجام پروپوزال ارشد، انجام پروپوزال دکتری، انجام پایان نامه ارشد

[۱]-Ion

2019-02-25
كد : 3561
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss