جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسشنامه آزمون هوشی وکسلر کودکان (خرده آزمون حافظه عددی، خرده آزمون تنظیم تصاویر)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

پرسشنامه آزمون هوشی وکسلر کودکان (خرده آزمون حافظه عددی، خرده آزمون تنظیم تصاویر)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

مقیاس هوش وکسلر برای کودکان در سال ۱۹۴۹ به وسیله دیوید وکسلر به منظور سنجش هوش کودکان تهیه شده است. این مقیاس در سال ۱۹۷۴ تجدید نظر شد و پس از هنجاریابی، مقیاس هوشی تجدید نظر شده وکسلر کودکان نام گرفت. این مقیاس از ۱۲ خرده ‌آزمون (شامل مقیاس کلامی و مقیاس عملی) تشکیل شده است (پاشاشریفی، ۱۳۸۴). این آزمون، در سال های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴، زیر نظر یک گروه از متخصصان روانشناسی و علوم تربیتی به سرپرستی سیما شهیم در دانشگاه شیراز ترجمه و انطباق داده شد.

در این پژوهش به منظور ارزیابی بازداری پاسخ و حافظه کاری به ترتیب، از خرده آزمون های عملی تنظیم تصاویر و حافظه عددی معکوس وکسلر استفاده شده است.

الف) خرده آزمون تنظیم تصاویر[۱]: این خرده آزمون شامل ۱۰ مجموعه کارت‌های سه تا شش‌تایی است. هر دسته از کارت‌ها به طور نامرتب به آزمودنی ارایه می‌شود، او باید آنها را به گونه‌ای منظم و مرتب کنار هم بگذارد تا داستانی را نشان دهد. نمره ی بالا در این خرده آزمون، نشان دهنده این است که: ۱- افرادی دقیق وماهرند، ۲- هوش اجتماعی بالا دارند، ۳- پیامد عمل را می توانند پیش بینی کنند. همچنین، نمره ی پایین در این خرده آزمون نشان دهنده: ۱- محدودیت فکری آزمودنی، ۲- عدم توانایی برنامه ریزی کارها، ۳- در درک و لذت بردن از لطیفه ها ضعیف هستند، ۴- در روابط میان فردی و برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند (مارنات، ۲۰۰۳؛ به نقل از پاشاشریفی و نیکخو، ۱۳۸۶). از آنجا که بازداری پاسخ مستلزم توالی، ترتیب، برنامه زمانی، و حل مسأله می­باشد برای بررسی بازداری از خرده آزمون تنظیم تصاویر استفاده شده است.

ب) خرده آزمون حافظه ارقام[۲] وکسلر: در این آزمون، فهرست هایی از ۳ تا ۹ رقم به طور شفاهی ارائه می شوند و آزمودنی باید آن ها را از حفظ بازگو کند. در بخش دوم این آزمون، آزمودنی باید ارقامی را که      می شنود (۲ تا ۸ رقم) به طور معکوس بازگو کند (براهنی، ۱۳۶۲؛ به نقل از غنائی و همکاران، ۱۳۸۷). گاهی هنگامی که آزمودنی می خواهد رقم فعلی را بیان کند، رقم قبلی را فراموش می کند. ارقام معکوس پیچیده تر است، آزمایش شوند معمولاً باید اطلاعات را برای مدت بیشتری در حافظه نگه دارد و همچنین، پیش از بیان مجدد، باید ترتیب آن ها را تغییر دهد. به این ترتیب، عملکرد خوب در ارقام معکوس احتمالاً توانایی شخص را  در انعطاف پذیری، تمرکز و شکیبایی در برابر فشار روانی منعکس می سازد.

 

2017-10-18
كد : 64774
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss