جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسشنامه بررسی وضعیت اورژانس پیش بیمارستانی و عوامل مرتبط با آن (محسنی و همکاران ۱۳۹۲)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

پرسشنامه بررسی وضعیت اورژانس پیش بیمارستانی و عوامل مرتبط با آن (محسنی و همکاران ۱۳۹۲)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش،چک لیست پژوهشگر ساخته براساس فرم سازمان ملی استاندارد و فرم گزارش اورژانس ۱۱۵ و مطالعات مشابه بوده است(محسنی و همکاران ۱۳۹۲).چک لیست در سه بخش عوامل مرتبط با(بیمار-پرسنل-زمان)،ساختار اورژانس پیش بیمارستانی(نیروی انسانی،نوع آمبولانس وتجهیزات آن)واقدامات درمانی در چهار حیطه(عمومی،همودینامیک،عصبی و تنفسی)تدوین گردید.عوامل مرتبط در این پژوهش شامل:عوامل مرتبط با بیمار(سن و جنس، مکانیسم تروما، نوع تروما، معابر ترافیکی، شرایط بیمار،وضعیت مصدوم در حادثه،محل رخداد حادثه و نوع وسیله نقلیه مصدوم)،عوامل مرتبط با زمان(زمان بروز حادثه،زمان دریافت پیام،زمان رسیدن به صحنه و زمان انتقال به بیمارستان)، عوامل مرتبط با پرسنل(سن،میزان تحصیلات،تعداد نیروی انسانی، میزان سابقه کار،نوع شیفت کاری،تعداد ماموریت در همان روز) بوده است.چک لیست مربوط به ساختار اورژانس پیش بیمارستانی،وضعیت اقدامات درمانی و عوامل مرتبط با بیمار و زمان با استفاده از فرم گزارش اورژانس ۱۱۵ و مشاهده پژوهشگر تکمیل گردید و اطلاعات مربوط به پرسنل به روش مصاحبه جمع آوری شد.

عوامل مرتبط با بیمار،زمان و پرسنل به صورت سن(<10،۱۰-۱۹،۲۰-۲۹،۳۰-۳۹،۴۰-۴۹،۵۰-۵۹،۶۰<)سال، جنس(زن و مرد)، مکانیسم حادثه (تصادف،سقوط،صدمات ورزشی،صدمات شغلی، چاقو، خشونت و غرق شدگی)، نوع تروما(نافذ و غیرنافذ)، معابر ترافیکی(آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی، راه روستایی)،شرایط بیمار بر اساسRTS(Revised trauma score) که از ۳ بخش GCS،تعداد تنفس و فشارخون سیستولیک تشکیل می شود و به۴طبقه(صدمات بسیار شدید RTS=0،شدید RTS=1-9،نسبتا شدید RTS=10-11 وصدمات با شدت کمRTS=12 تقسیم می گردند و کل نمره آن بین ۰ تا ۱۲ است.نمره ی پایین تر،نشاندهنده وخامت حال بیمار بوده و میزان مرگ و میر در آن بیشتر است.موقعیت مصدوم در صحنه(عابر ،سرنشین ،راننده، سایر)،محل رخداد حادثه(درون شهری،برون شهری)و نوع وسیله نقلیه مصدوم(خودروی سبک،خودروی سنگین،موتور،دوچرخه و بدون وسیله نقلیه)و زمان بروز حادثه(با۶دسته بندی ۴ساعته)،مدت زمان بین دریافت پیام تا رسیدن به صحنه، مدت زمان حضور آمبولانس در صحنه، مدت زمان بین صحنه تا رسیدن به بیمارستان بر حسب دقیقه و سن پرسنل،میزان تحصیلات(امدادگر،کاردان،کارشناس)،میزان سابقه کار،نوع شیفت کاری(صبح،عصر،شب)و تعداد ماموریت در همان روز مورد بررسی قرار گرفت.

ساختار اورژانس پیش بیمارستان شامل تجهیزات و لوازم آمبولانس بوده که براساس تیپ آن B و C به روش مشاهده مورد بررسی قرار گرفت.این تجهیزات بر اساس استاندارد باید شامل لوازم مربوط به حمایت تنفسی،تثبیت همودینامیک،لوازم مربوط به بررسی،حفاظت وحمل و نقل بیمار و ثابت سازی ستون فقرات و نواحی آسیب دیده،لوازم حفاظت شخصی و وسیله ارتباطی باشند.

نیروی انسانی اورژانس پیش بیمارستانی نیز با توجه به مدرک تحصیلی(کاردان فوریت و کاردان فوریت،کاردان فوریت وامدادگر، کارشناس فوریت و امدادگر، کاردان بیهوشی و کاردان بیهوشی، کاردان بیهوشی و امدادگر،کارشناس بیهوشی و امدادگر،پرستار و امدادگر،پرستار و کاردان فوریت،امدادگر و امدادگر)با پرسش از پرسنل مورد بررسی قرار گرفت.

اقدامات درمانی اورژانس پیش بیمارستانی به چهار حیطه ی مراقبتهای عمومی:شرح حال مختصری از بیمار،پانسمان ،آتل گیری ، پوزیشن بیمار، مهار مناسب بیمار بر روی برانکارد، استفاده از پتو در بیماران هایپوترم.تثبیت وضعیت همودینامیک:کنترل علائم حیاتی، کنترل خونریزی،گرفتن رگ محیطی،تزریق سرم و دارو. مراقبتهای سیستم تنفسی:اکسیژن تراپی ،ساکشن،گذاشتن air way، اینتوباسیون و کنترل o2 sat،حمایت تنفسی با آمبوبگ.مراقبتهای سیستم عصبی:کنترل GCSو مردمک ها،استفاده از کولار وتخته پشتی (spinal bed)دسته  بندی گردید.

2017-07-05
كد : 54823
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss