جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسشنامه حل مساله (خسروی وهمکاران،۱۳۷۷)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

پرسشنامه حل مساله (خسروی وهمکاران،۱۳۷۷)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

هپنر وکراسکوف(۱۹۸۷،به نقل از لارسون،پنتزا ونستد،۱۹۹۵)حل مساله را شامل یک رشته پاسخ های رفتاری ،شناختی وعاطفی می دانند که منظور سازگاری با چالش های درونی وبیرونی ابراز گردیده اند.هپنر(۱۹۸۸)وجود سه ساختار را در فرآیند حل مساله مطرح ساخته است عبارتند از:احساس کفایت در حل مساله،کنترل شخصی بر هیجان هاورفتارها وسبک گرایشی- اجتنابی.دراین زمینه نیز شواهد پژوهشی و نظری  گوناگونی درباره متغیرهای فراشناختی به ویژه ارزیابی خود به عنوان یک متغیر موثر در حل مساله ارائه گردیده است.

پرسشنامه حل مساله توسط هپنر وپترسن (۱۹۸۲)برای سنجش درک پاسخ دهنده از رفتارهای حل مساله شان تهیه شده است.(PSI)35 ماده داردکه برای اندازه گیری وچگونگی واکنش افراد به مسایل روزانه شان طراحی شده است.۳عبارت از پرسشنامه برای اهداف پژوهشی بوده ونمره گذاری نمی شود.

مساله ها شامل به تفاهم رسیدن با دوستان،احساس افسردگی،انتخاب شغل،یا تصمیم به طلاق گرفتن است.( PSI)در واقع مهارتهای حل مساله را اندازه گیری نمی کندبلکه آن آگاهی از سبک یا توانایی های حل مساله شخص را اندازه گیری می کند.

پرسشنامه حل مساله برمبنای چرخش تحلیل عاملی دارای ۳زیر مقیاس مجزا است:

۱-اعتماد به حل مسائل( PSI):با ۱۱عبارت میزان اعتماد به خود فرد در زمینه فعالیتهای حل مساله را ارزیابی می کند،نمره پایین در این زیر مقیاس اطمینان فرد به باورها و توانمندی های خود نسبت به حل مسائل وخود کارآمدی فرد در حل مسائل را نشان می دهد.

۲-سبک گرایش اجتناب(AA):با ۱۶ عبارت ،تمایلات یا اجتناب های پاسخ دهنده را در فعالیتهای مختلف حل مساله اندازه گیری می کند.اینکه فرد تمایل به حل مساله داشته باشدیا اینکه از آن اجتناب کند،نقش بسیار مهمی در رفتارهای بعدی فرد در تعریف مساله وتلاش برای حل آن دارد.(هپنر وبیکر،۱۹۹۷).

۳-کنترل شخصی(PC):با ۵عبارت ،نشانگرباور فرد به میزان کنترل خود برهیجانات ورفتار شخصی در هنگام پرداختن به حل مسائل است.نمره بالا بیانگربیشتر بودن میزان کنترل فرد برهیجانات  ورفتار شخصی است.

زیر مقیاس ها عبارتند از:

۱-اعتماد به حل مسائل( PSI):با ۱۱عبارت=۵-۱۰-۱۱*-۱۲-۱۹-۲۳-۲۴-۲۷-۳۳-۳۴*-۳۵

۲- سبک گرایش –اجتناب(AA):با ۱۶ عبارت=۱***-۶-۷-۸-۱۳*-۱۵*-۱۶-۱۷*-۱۸-۲۰-۲۱*-۲۸-۳۰*-۳۱٫

۳-کنترل شخصی(PC):با ۵عبارت:۳*-۱۴*-۲۵*-۲۶*-۳۲٫*

۴-عبارات اضافی=۹-۲۲-۲۹

توجه:شماره عبارات ستاره دار بطور معکوس نمره گذاری می شوند.

جدول شماره۳-۳)زیر مقیاس های پرسشنامه حل مسئله

زیر مقیاس تعدادعبارات دامنه نمرات
اعتماد به حل مسائل ۱۱ ۱۱-۶۶
سبک گرایش –اجتناب ۱۶ ۱۶-۹۶
کنترل شخصی ۵ ۵-۳۰
نمره کل ۳۲ ۳۲-۱۹۲

2019-03-23
كد : 37508
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss