جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسشنامه سازگاری زن و شوهر اسپنیر DAS 1976

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

نام پرسشنامه : پرسشنامه سازگاری زن و شوهر اسپنیر DAS 1976

روایی و پایایی: دارد

طریقه نمره دهی: دارد

منبع: دارد

توضیحات:

پرسشنامه سازگاری زن و شوهر اسپنیر DAS

این مقیاس یک ابزار ۳۲ سوالی برای ارزیابی کیفیت رابطۀ زناشویی از نظر زن و شوهر یا هر دو نفری است که با هم زندگی می کنند. این ابزار برای چند هدف ساخته شده است. می توان با بدست آوردن کل نمرات ، ازاین ابزار برای اندازه گیری رضایت کلی در یک رابطۀ صمیمانه استفاده کرد. تحلیل عاملی نشان می دهد که این مقیاس چهار بعد رابطه را می سنجد. این چهار بعد از این قرار است: رضایت دو نفری ، همبستگی دو نفری ، توافق دو نفری و ابراز محبت. با تغییراتی در این ابزار می توان از آن برای مصاحبه نیز استفاده کرد.

هنجارها
«مقیاس سازگاری زن و شوهر» با استفاده ازاین گروه نمونه مرکب از اشخاص متأهل (۲۱۸ n=) و افراد مطلقه (۹۴n=) ساخته شد. متوسط سن افراد متأهل ۱/۳۵ سال و متوسط افراد مطلقه کمی کمتر ، یعنی ۴/۳۰ سال بود. مدت ازدواج گروه نمونۀ افراد متأهل ۲/۱۳ سال و متوسط طول ازدواج افراد مطلقه و گروه نمونه ۵/۸ سال بود. نمرۀ میانگین کل «مقیاس سازگاری زن و شوهر» برای افراد متأهل ۸/۱۱۴ و انحراف معیار آن ۸/۱۷ بود. نمرۀ میانگین برای گروه مطلقه ها ۷/۷۰ و انحراف معیار آن ۸/۲۳ بود.

اعتبار
نمرۀ کل مقیاس با آلفای کرانباخ ۹۶/۰ از همسانی درونی قابل توجهی برخوردار است. همسانی درونی خرده مقیاس ها بین خوب تا عالی است : رضایت دو نفری = ۹۴/۰ ، همبستگی دو نفری = ۸۱/۰ ، توافق دو نفری = ۹۰/۰ و ابراز محبت = ۷۳/۰ (ثنایی، ۱۹۹۵).

روایی
این مقیاس ابتدا با روشهای منطقی روایی محتوا چک شد. مقیاس سازگاری زن و شوهر با قدرت تمیز دادن زوج های متأهل و مطلقه در هر سوال ، روایی خود را برای گروه های شناخته شده نشان داده است. این مقیاس از روایی همزمان نیز برخوردار است، و با «مقیاس رضایت زناشویی لاک – والاس » همبستگی دارد.

اين مقياس از روايي همزمان نيز برخوردار است و با مقیاس رضایت زناشویی لاک و والاس همبستگی دارد (ثنایی اکبر، ۲۰۰۸). همچنین یار محمدی، بنکدار هاشمی و عسگری (۲۰۱۰) با استفاده از روایی ملاکی، ضریب روایی ۹۴/۰ را برای این پرسشنامه بدست آوردند. در پژوهش ملازاده ، اژه­ای و کیامنش(۲۰۰۲) همسانی درونی این ابزار ۹۵/۰ بدست آمد.

نمره گذاری

«مقیاس سازگاری زن و شوهر» سه نوع مقیاس متفاوت رتبه بندی به دست می دهد. نمرۀ کل مجموع تمام سوالات بین ۰ تا ۱۵۱ است. نمرات بالاتر نشان دهندۀ رابطۀ بهتر است. سوالات خرده مقیاس ها از این قرار است : رضایت زناشویی : ۳۲،۳۱،۲۳،۲۲،۲۱،۲۰،۱۹،۱۸،۱۷،۱۶؛ همبستگی دو نفری، ۲۸،۲۷،۲۶،۲۵،۲۴؛ توافق دو نفری ۵،۳،۲،۱ ،۸،۹ ،۱۰،۱۱، ۱۲،۱۳،۱۴،۱۵؛ ابراز محبت،۳۰،۲۹،۶،۴؛

منبع

Sanaii, B. Marriage and Family Assessment Scales.Tehran: Besat: 1995.[In Persian].

Sanai Zaker   B. Marriage and family scales. 3th ed. Tehran:  Besat ; 2008.P.37-42 [Persian]

Yarmohammadian A , Bonakdarehashemi N , Asgari  K. The effect of emotional intelligence and life skills training on marital adjustment of young couples. Knowledge and Research in Applied Psychology 2010; 12(2):3-12. [Persian].

 

Molazadeh J , Mansour M, Ezheyi J , Kiamanesh  A. Confronting styles and marital adjustment in Shahed children. Journal of Psychology 2002; 3:255-275. [In Persian].

 

 

 

قیمت: ۴۵۰۰ تومان

 

2019-03-03
كد : 5642
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss