جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسشنامه مراحل اطلاع‌یابی اينترنتي مطابق با مدل الیس (سید هاشم قدمی)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

پرسشنامه مراحل اطلاع‌یابی اينترنتي مطابق با مدل الیس (سید هاشم قدمی)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

علوم كتابداری و اطلاع‌رسانی-گرایش اطلاع‌رسانی

با استفاده از پرسشنامه‌ای محقق ساخته که بر اساس مدل رفتار اطلاع‌یابی الیس تهیه شده بود به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته شد. برای دست‌یابی به اطلاعات توصیفی مسئله اصلی پژوهش در ۶۳ گویه که تبیین‌کننده رفتار و رویکرد جامعه پژوهش در تعامل با فضای مجازی و اینترنت برای یافتن نیازهای اطلاعاتی بود، با ۶۳سوال پرداخته شد. این مولفه‌ها با مطالعه سوابق پژوهش‌های قبلی و شش ویژگی مدل رفتار اطلاع‌یابی الیس شامل؛ شروع(آغازکردن)، پیوندیابی، تورق(مرور)، تمایز(تمایزیابی)، نظارت(بازبینی) و استخراج، تهیه و تدوین شد. با واشکافی هر یک از مراحل این مدل در مسیر دستیابی جامعه پژوهش و جوامعی از این دست برای یافتن پاسخ سوالات و نیازهای علمی و پژوهشی خود در مواجهه با دنیای مجازی، پرسش‌های مرتبط و با بازخورد جنبه‌های مختلف کنش و واکنش‌های نمونه پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. این در حالیست که پرسشنامه‌ای برای جمع‌آوری جنبه‌های مختلف مصادیق پیروی از الگوی رفتار اطلاع‌یابی الیس به شکل منسجم به زبان فارسی سابقه نداشته و در منابع خارجی و عمدتاً انگلیسی زبان فقط به جنبه‌ها و مصداق‌های محدودتری پرداخته شده است.

۶۳ سوال از مجموعه پرسشنامه این تحقیق به ترتیب از سوال ۱ تا ۱۰ (تعداد ۱۰ سوال) مربوط به ویژگی شروع، ۱۱ تا ۲۶ (تعداد ۱۶ سوال) مربوط به ویژگی پیوندیابی، ۲۷ تا ۳۵ (تعداد ۹ سوال) مربوط به ویژگی تورق، ۳۶ تا ۴۴ (تعداد ۹ سوال) مربوط به ویژگی تمایزیابی، ۴۵ تا ۵۲ (تعداد ۸ سوال) مربوط به ویژگی نظارت، ۵۳ تا ۶۳ (تعداد ۱۱ سوال) مربوط به ویژگی استخراج است.

جدول۳-۱٫ ترکیب سوالات پرسشنامه بر اساس مولفه‌ها

ردیف ویژگی(مولفه‌ها) شماره سوالات تعداد سوالات
۱ شروع (آغاز کردن) ۱ الی ۱۰ ۱۰
۲ پیوندیابی ۱۱ الی ۲۶ ۱۶
۳ تورق(مرور) ۲۷ الی ۳۵ ۹
۴ تمایزیابی ۳۶ الی ۴۴ ۹
۵ نظارت(بازبینی) ۴۵ الی ۵۲ ۸
۶ استخراج ۵۳ الی ۶۳ ۱۱

پرسش‌ها با پنج حالت پاسخ بسته بر اساس الگوی طیف لیکرت شامل؛ کاملاً‌موافقم، موافقم، نظری‌ندارم، مخالفم و کاملاً‌مخالفم متناظر شد.

در پایان پرسشنامه به طرح ۷ سوال جمعیت شناختی پرداخته شد. تا در صورت نیاز به تحلیل‌های مربوطه و در نتایج بعدی این پژوهش مورد استفاده قرار گیرد.

2017-09-20
كد : 63396
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss