جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسشنامه مشارکت اجتماعی( سادات احمدی بجستانی ۱۳۹۳)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

پرسشنامه مشارکت اجتماعی( سادات احمدی بجستانی ۱۳۹۳)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

تعريف مفهومی: مشارکت اجتماعی فرایندی است مبتنی بر حضور آگاهانه و فعال فرد، به عنوان عضو جامعه، در صحنه¬های اجتماعی و ایفای نقش یا نقش¬های اجتماعی که به وی حصول می-شود و در قالب رفتارهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بروز می-کند (کردی، ۱۳۸۵: ۷۵)

مشاركت اجتماعي دلالت برآن دسته از فعاليت­هاي ارادي دارد كه از طريق آنها اعضاي يك جامعه، در امور محله، شهر و روستا شركت كرده و به صورت مستقيم يا غير مستقيم در شكل دادن به حيات اجتماعي مشاركت دارند (محسني تبريزي، ۱۳۶۹: ۱۰۸). مک میلیان و چیوز، مشارکت اجتماعی را در چهار بعد درنظر گرفته­اند: عضویت به معنی احساس تعلق به بخشی از جامعه، فرصت برای تاثیر گذاشتن و سهیم شدن دو جانبه در تاثیرگذاری، ارضای نیازهای مردم در رابطه همکاری با دیگران و سهیم شدن در ارتباطات عاطفی که به روابط مثبت منجر می­شود (Mcmillan & Charis، ۱۹۸۶).

تعريف عملياتي:در این تحقیق متغیر مشارکت اجتماعی در دو بعد ذهنی و عینی مورد بررسی قرار گرفته است. الف) بعد ذهنی مشارکت اجتماعی: مشارکت ذهنی با روحیه مشارکت­جویی و احساس مسئولیت فرد برای درگیری در مسائل اجتماعی با اهمیتی که فرد برای فعالیت­های مشارکتی و جمعی قایل است، بررسی می­گردد. برای سنجش مشارکت ذهنی از گویه­هایی در قالب طیف لیکرت استفاده شده است. در پرسشنامه طراحی شده سئوالات ۱-۳ تا ۱۱-۳  برای سنجش بعد ذهنی مشارکت اجتماعی درنظر گرفته شده است. ب) بعد عینی مشارکت اجتماعی: در این تحقیق با استفاده از معرف­های مختلفی که بارها توسط محققین مورد استفاده قرار گرفته است، بخصوص مقیاس­های ازکیا و غفاری (۱۳۸۰)، موسوی (۱۳۸۴)، نیازی (۱۳۸۱)، بعد عینی مشارکت اجتماعی در جامعه مورد مطالعه مورد سنجش قرار گرفته است.

ردیف متغیر گویه­های سنجش متغیر در پرسشنامه
۵ مشارکت ذهنی ۱-۳ تا ۱۱-۳
۶ مشارکت عینی ۱-۴ تا ۹-۴

 

2017-06-09
كد : 50277
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss