جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده کیفیت زندگی زناشویی گراهام بی اسپنیر (RDAS)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده کیفیت زندگی زناشویی گراهام بی اسپنیر (RDAS)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی دارد.

تحقیق حاضر از نوع پژوهش های میدانی است. ابزار گرداوری اطلاعات در این تحقیق مقياس کيفيت زناشويي، فرم تجديد نظر شده (RDAS)[1] بوده است.

اين پرسشنامه توسط باسبي، کران، لارسن و کريستنسن ( به نقل از هوليست،کودي و ميلر، ۲۰۰۵ بهتر است اصل منبع ارائه شود و اشاره ای به نقل قول نشود)ساخته شده است و ۱۴ سوال دارد. فرم اصلي اين مقياس ۳۲ سوال دارد که توسط اسپينر و بر اساس نظريه­ي ليوايز و اسپينر در مورد کيفيت زناشويي ساخته شده است ( به نقل از هوليست،کودي و ميلر، ۲۰۰۵). برادبوري، فينچام و بيچ(۲۰۰۰) نيز پس از مطرح کردن نظريه‌ي خود در مورد کيفيت زناشويي، پرسشنامه ۱۴ سوالي را بعنوان ابزاري مناسب براي ارزيابي کيفيت زناشويي معرفي مي‌کنند. اين پرسشنامه ي ۱۴ سوالي به صورت طيف ۶ تايي از ۰ تا ۵ نمره گذاري مي‌شود، طوري که پاسخ کاملاً موافق نمره ي ۵ و پاسخ کاملاً مخالف نمره‌ي صفر مي گيرد. اين ابزار از سه خرده مقياس توافق، رضايت، انسجام تشکيل شده است که در مجموع نمره کيفيت زناشويي را نشان مي دهند و نمرات بالا نشان‌دهنده کيفيت زناشويي بالاتر است. خرده مقياس توافق شامل عبارات ۱ تا ۶ مي شود که با طيف۵ =توافقدائمداريم۴= تقريبًاتوافقدائمداريم۳ = گاهيتوافقداريم۲= اغلباختلافداريم۱= تقريبًاهميشهاختلافداريم۰= هميشهاختلاف داريم نمره گذاري مي شود. خرده مقياس رضايت شامل عبارات ۷ تا ۱۰ مي شود که با طيف۱ -هميشه۲–بيشتر اوقات۳ – اغلباوقات۴ – گاهي۵ – بندرت۶ – هرگز نمره گذاري مي شود. خرده مقياس انسجام شامل عبارات ۱۱ تا ۱۴ مي شود که عبارت ۱۱ با طيف۱–هر روز، ۲- تقريباً هر روز، ۳- گاهي ۴-  ۵ – بندرت۶–هرگز نمره گذاري مي شود و عبارت ۱۲ تا ۱۴ با طيف۰ -هرگز۲ – كمترازيكباردرماه۳–ماهييكيادوبار، ۴-هفته اييكيادوبار۵-روزييكبار۵–بيشتر اوقات نمره گذاري مي شود.

اصل پرسشنامه به زبان انگليسي بوده که توسطمحقق اززبانانگليسيبهفارسيبا دقتدرواژهگزينيبرگرداندهشد و براي اطمينان بيشتر از صحت ترجمه و مطابقت دو نسخه انگليسي و فارسي، ترجمه فارسي آن در اختيار دو نفر مسلّط به زبان فارسي و انگليسي قرار داده شد تا با استفاده از روش ترجمه معکوس[reverse translation]آنرا به انگليسي برگردانند، سپس مجدداً به زبان فارسي ترجمه شد. سر انجام روائي ظاهري و محتوايي آن توسط افراد متخصص (روانشناس خانواده، مشاور متخصص خانواده با رويکرد بوون) تعيين گرديد و اصلاحات محدودي در آن انجام گرفت، بدين ترتيب، پس از چند مرحله بررسي، بازبيني و اعمال تغييرات و اصلاحات، فرم فارسي مقياس براي اجراي پژوهش آماده شد.

2019-03-22
كد : 33535
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss