جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسشنامه هوش هیجانی بارون (بارآن)

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

نام پرسشنامه: پرسشنامه هوش هیجانی بارون (بارآن)

 روایی و پایایی: دارد

طریقه نمره دهی: دارد

منبع: دارد

پرسشنامه هوش هیجانی بارون (بارآن)

معرفی آزمون هوش هیجانی بار –اُن[۱]

آزمون هوش هیجانی بار –اُن در سال ۱۹۸۰ با طرح این سؤال که «چرا بعضی مردم نسبت به بعضی دیگر در زندگی موفق ترند»، آغازگردید. در این سال مؤلف ، مفهوم ، تعریف واندازه ای از هوش غیرشناختی (بار- اُن، ۱۹۹۲،۱۹۸۸، a1996،c 1996،a1997وb1997)ارائه نمود. استراتژی وی (جهت ساخت آزمون)شامل ۴ مرحله اصلی است:

  • طبقه بندی متغیرهای مختلف و تشخیص این که این متغیرها، تحت چه واژهای کلیدی قرار می گیرند؛ جهت تعیین عملکرد مؤثر و موفق، و همچنین سلامت هیجان مثبت (بر اساس تجارب بالینی مؤلف و مرور پیشینه در رابطه با سلامت روان ) بدست آمده است.
  • تعریف عملیاتی این عوامل
  • ساختن طرحی از پرسشنامه ، جهت آزمون این عمل
  • تفسیر نتایج و بکارگیری آنها برای دسترسی به پایایی، ساختار عاملی و روایی آزمونمشخصات آزمون هوش هیجانی بار – اُننتایج حاصل از هنجاریابی نشان داد که آزمون از اعتبار و رواییمناسبی برخوردار است.«خود آگاهی هیجانی»[۲]: توانایی آگاهي، فهم و وقوف بر احساس خود .«عزت نفس»[۴] : توانایی آگاهي از ادراکات خود، پذیرش خود و احترام به خود .«استقلال»:[۶] توانایی مديريت افکار و اعمال خود، و آزاد بودن از تمایلات هیجانی .«مسؤولیت پذیری اجتماعی»[۸]: توانایی ابراز خود به عنوان یک عضو دارای حس همکاری، مؤثر و سازنده در گروه.«واقع گرایی»[۱۰]: توانایی سنجش هماهنگی، بین تجربة هیجانی تجربه و واقعيت.«حل مسأله »[۱۲]: توانایی تشخیص و تعریف مشکلات، و به همان خوبی،توليد و اجراي راه حل های مؤثر و بالقوه.«کنترل تکانش»[۱۴]: توانایی مقاومت در برابر عوامل تنيدگي، سایق ها یا تجارب و کاهش آن ها، و توانایی کنترل هیجانات خود.«شادمانی»[۱۶]: توانایی احساس خوشبختی در زندگی، لذت بردن از خود ودیگران، داشتن احساسات مثبت، صریح، مفرح و شوخ طبعانه.

 

  1. «خوش بینی»[۱۵]: توانایی نگاه زیرکانه و مثبت به زندگی، تقویت نگرش های مثبت، حتی درمواجهه با ناملايمات، بدبختی ها و احساسات منفی .
  2. «تحمل فشار روانی »[۱۳]: توانایی مقاومت کردن دربرابرموقعیت های فشار آور و هیجانات قوی، بدون جازدن، و رویارویی فعال ومثبت با منبع فشار .
  3. «انعطاف پذیری »[۱۱]: توانایی سازگار كردن افکار و رفتار با تغییرات محیط وموقعیت ها.
  4. «روابط بین فردی»[۹]: توانایی ایجادو حفظ روابط رضایت بخش متقابل که به وسیلۀ نزدیکی عاطفی ، صمیمیت، ابراز محبت و دريافت محبت ايجاد و ادامه می يابد.
  5. «همدلی»[۷]: توانایی آگاهي و درک احساسات دیگران و ارزش دادن به آنها .
  6. «خود شکوفایی»[۵]: توانایی درک ظرفیت های بالقوه خود،انجام فعاليت هايي متناسب با توانايي خود، تلاش برای انجام فعاليت و لذت بردن از آن.
  7. «خود ابرازی »[۳]: توانایی ابراز احساسات، باورها و افکار صریح، و دفاع از رفتارها و مهارت های سازنده و بر حق خود.
  8. پاسخ های آزمون نیز بر روی مقیاس ۵ درجه ای لیکرتي (کاملاً موافقم، موافقم ، تا حدودی، مخالفم و کاملاً مخالفم) تنظیم شده است. مقیاسهای آزمون عبارتند از :
  9. این آزمون، دارای ۱۱۷ سؤال و ۱۵مقیاس می باشد که توسط بار– اُن برروی ۳۸۳۱ نفر از ۶ کشور (آرژانتین ، آلمان، هند ، نیجریه و آفریقای جنوبی) که ۸/۴۸ درصدآنان مرد و ۲/۵۱ درصد آنان زن بودند، اجرا شد و به طور نظامدار در آمریکای شمالی هنجاریابی گردید.

قیمت: ۴۵۰۰ تومان

Bar-On  Emotional Questient-[1]

.Emotional Self – Awareness(ES)-[2]

.Assertiveness (AS) -2

Self- Regard(SR).-3

Self-Actualization(SA).-4

Indepedence(IN).-5

Empathy(EM).-6

Social Responsibility(RE).-7

Interpersonal Relationship(IR).-8

Reality Testing(RT).-9

Flexibility(FL).-1

Problem Solving(PS).-2

Stress Tolerance(ST).-3

Impulse Control(IC).-4

Optimism(OP).-5

Happiness(HA).-6

2019-02-24
كد : 1967
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss