جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پرسش نامه بهزيستي روان شناختي (ریف ) ۵۰ سوالي

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

پرسش نامه بهزيستي روان شناختي (ریف[۱]) ۵۰ سوالي

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

پرسش نامه بهزيستي روان شناختي (ريف ) [۱]که توسط ريف و کيز[۲] تهيه  و به دست زهره قرباني تدوين و آماده سازي شده است.     در دهه اخير گرايش به بررسي جنبه هاي مثبت سلامت افزايش يافته است . ريف و کيز در دهه گذشته الگوي بهزيستي روان شناختي را پيشنهاد نمودند که به طور گسترده اي توسط پژوهش گران بررسي گرديد. بهزيستي روان شناختي يک مفهوم چند مولفه اي و در بر گيرنده :

۱- پذيرش خود[۳] : يعني نگرش مثبت نسبت به خود و پذيرش جنبه هاي مختلف خود مانند ويژگي هاي خوب و بد و احساس مثبت درباره زندگي گذشته .

۲- روابط مثبت با ديگران [۴] : احساس رضايت و صميميت از رابطه با ديگران و درک اهميت اين وابستگي ها.

  • خودمختاري[۵] : احساس استقلال و اثر گذاري در رويدادهاي زندگي و نقش فعال در رفتارها .
  • تسلط بر محيط[۶] : حس تسلط بر محيط، کنترل فعاليت هاي بيروني و بهره گيري موثر از فرصت هاي پيرامون.
  • زندگي هدفمند[۷]: داشتن هدف در زندگي و باور به اين که زندگي حال و گذشته او معنا دار است.
  • رشد فردي [۸] : احساس رشد مداوم و دستيابي به تجربه هاي نو به عنوان يک موجود داراي استعدادهاي بالقوه است.

ريف براي اندازه گيري اين سازه ها، مقياس هاي بهزيستي روان شناختي هم چون پرسش نامه ۲۰ سوالي، ۱۴ سوالي، ۹ سوالي و ۳ سوال را طراحي کرد.

پس از بررسي هاي اوليه نسخه اوليه مقياس هاي بهزيستي روان شناختي که داراي ۸۴ سوال است، تهيه شد(۱۹۸۹). اين پرسش نامه ۶ مولفه اصلي الگوي بهزيستي روان شناختي را مورد ارزيابي قرار مي دهد و داراي۶ زير مقياس(هر زير مقياس شامل ۱۴ عبارت است) . اين پرسش نامه براي بزرگسالان تهيه شده است و ۲ نسخه ۵۴ عبارتي و ۱۸ عبارتي نيز دارد.

2019-03-26
كد : 39501
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss