جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



پیشینه تحقیق ومبانی نظری تفكر استراتژيك

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

پیشینه تحقیق ومبانی نظری تفكر استراتژيك

تفكر استراتژيك

۲-۲-۱-۱- ماهيت تفكر استراتژيك :

شكل(۲-۱). قابليت تفكر استراتژيك

۲-۲-۱-۲- كاركرد تفكر استراتژيك :

۲-۲-۱-۳- خصوصيات يك متفكر استراتژيك :

  1. آينده نگر بودن:
  2. همفكري :
  3. موفق بودن به شيوه متفاوت :
  4. يافتن فرصتهاي جديد:
  5. ۲-۲-۱-۴- راههاي تقويت تفكر استراتژيك :

توانمندي هاي عمومي خود را شناسايي و تقويت كنيد.

  1. القا و پرورش روحيه رقابت و برتري طلبي مطلوب در مديران :
  2. طراحي و برنامه ريزي استراتژيك در سازمان :
  3. هميشه به فكر تحول و تغيير باشيد :
  1. ۲-۲-۱-۵- مفهوم و ماهيت شكل گيري تفكر استراتژيك :
  2. ۲-۲-۱-۶- الگوي شماره ۱: فرآيند شكل گيري تفكر استراتژيك :
  3. شكل( ۲-۳ ) فرآيند شكل گيري تفكر استراتژيك
  4. ۲-۲-۱-۷- ويژگيهاي مديران داراي تفكر استراتژيك :
  5. – از تركيب استعداد هاي مادي و معنوي سازمان سيرژي توليد مي كنند:
  6. – براي آينده فكر و برنامه ريزي مي نمايند :
  7. – داراي نگرش فلسفي قوي هستند :
  8. خلاق و كار آفرين هستند :
  9. داراي روحيه برتري طلبي هستند :
  10. ۲-۲-۱-۸- عناصر تفكر استراتژيك :
  11. ۲-۳-۱- تحقيقات داخل كشور:
  12. ۲-۳-۱-۱- طراحي مدل عناصر تفكر استراتژيك در سازمان هاي ايراني :
  13. شكل (۲-۴ ) مدل ساختاري تفسيري عناصر تفكر استراتژيك
  14. ۲-۳-۱-۲- مدل سازماني براي تفكر راهبردي ( مطالعه تجربي)
  15. ۲-۳-۲- تحقيقات خارج ازكشور:
  16. فهرست منابع

 

 

 

 

تفكر استراتژيك

     عبارت تفكر در بسياري از موارد به اشتباه و براي اشاره به مفاهيمي مانند برنامه ريزي استراتژيك و يا مديريت استراتژيك به كار برده شده است ( ليدكا[۱] ، ۱۹۹۸). از اين رو لازم است تا اين موارد به صورت مجزا بررسي شده و تفاوت هاي آنها مورد توجه قرار گيرد.

تفكر استراتژيك، فرآيندي خلاقانه و واگرا بوده ( هراكلئوس[۲]، ۱۹۹۸) و با چشم انداز و دورنماي طراحي شده توسط رهبران سازمان مرتبط است. اين امر مستلزم فراتر رفتن انديشه مديران از عمليات روزمره با هدف تمركز بر قصدونيت استراتژيك بلند مدت مورد نظر براي كسب و كار است. تفكر استراتژيك فعاليت هاي چون گردآوري اطلاعات، تحليل و بحث و تبادل نظر در خصوص شرايط حاكم بر سازمان ( ايرلي[۳]،۲۰۰۶) و در شركت هاي داراي فعاليت هاي متنوع، پاسخگويي به سوالات اساسي در مورد پورتفوي سازمان را شامل مي شود ( نادلر[۴]، ۲۰۰۴).

آبراهام تفكر استراتژيك را شناسايي استراتژي هاي قابل اطمينان و يا مدل هاي كسب و كاري مي داند كه به خلق ارزش براي مشتري منجر شوند. او معتقد است جستجو براي يافتن گزينه هاي استراتژيك مناسب، كه معمولابه عنوان بخشي از فرآيند مديريت استراتژيك انجام مي گيرد، در واقع نتيجه عملي تفكر استراتژيك است (آبراهام[۵]، ۲۰۰۵).

گرتس نيز نقش تفكر استراتژيك را تلاش براي نوآوري و تجسم آينده اي جديد و بسيار متفاوت براي سازمان مي داند كه ممكن است منجر به تعريف مجدد استراتژي هاي اصلي و يا حتي صنعتي كه شركت در آن فعاليت مي كند شود (گرتس[۶]،۲۰۰۲).

تفكر استراتژيك يك فرآيند مداوم است (بن[۷] وآبراهام، ۲۰۰۵) كه هدف آن رفع ابهام و معنا بخشيدن به يك محيط پيچيده است( بن، ۲۰۰۵). اين فرآيند تجزيه و تحليل موقعيت و همچنين تركيب خلاقانه نتايج تحليل در قالب يك برنامه استراتژيك موفقيت آميز را در بر مي گيرد ( واقفي، ۱۹۹۸). در مقابل برنامه ريزي استراتژيك، غالبا براي اشاره به يك فرآيندتحليلي و برنامه ريزي شده مورد استفاده قرار مي گيرد ( هراكلئوس[۸]، ۱۹۹۸). برنامه ريزي استراتژيك به مجموعه مفاهيم، رويه ها و ابزارهاي گفته مي شود كه جهت كمك به رهبران، مديران و برنامه ريزان براي تفكر و اقدام استراتژيك طراحي شده اند. برنامه ريزي استراتژيك جايگزيني براي تفكر نيست (درلي[۹]،۲۰۰۷) بلكه اين دو در يك فرآيند ديالكتيك با يكديگر تعامل بوده و هردو براي مديريت استراتژيك اثر بخش ضروري به شمار مي روند ( هراكلئوس، ۱۹۹۸). برنامه ريزي استراتژيك همانگونه كه اشاره شد، مجموعه اي از تئوري ها و چهارچوب هايي است كه به همراه ابزارها و تكنيك هاي تكميلي براي كمك به مديران براي تفكر، برنامه ريزي و اقدام استراتژيك طراحي شده اند(استانهوز[۱۰] و پمبرتون[۱۱]، ۲۰۰۲). استراتژي هاي خلاقانه و منحصر به فرد كه حاصل تفكر استراتژيك هستند بايد از طريق تفكر همگرا و تحليل يا به عبارت ديگر برنامه ريزي استراتژيك عملياتي شود ( هراكلئوس، ۱۹۹۸) .

[۱] . Lidka

[۲]. Heracleous

  1. Early
  2. ۴٫ Nadler

۵٫Abraham

  1. ۶٫ Graetz
  2. Bonn

[۸].  Heracleous

[۹]. Dereli

[۱۰]. Stonehouse

[۱۱]. Pemberton

…………………………………

………………………………

……………………….

2017-08-13
كد : 59270
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss