جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



کاربرد CBCTدر ارزیابی سینوس های پارانازال و نیاز به سیستم تصویربرداری جهت sceeningدقیق ضایعات

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

دانلود پروپوزال آماده:  کاربرد CBCTدر ارزیابی سینوس های پارانازال و نیاز به سیستم تصویربرداری جهت sceeningدقیق ضایعات

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

رنج وسیعی از ضایعات ، ممکن است سینوسهای پارانازال را درگیرکند ؛ این بیماریها طیف وسیعی از ضایعات مثل سینوزیت حاد و مزمن، آلرژیک، قارچی، کیستها ،پولیپها تا ضایعات توموری و شبه تومور مثل پاپیلوما و SCC و حتی ضایعات متاستاتیک مثل لنفوم را در بر می گیرد. ضایعات سینوسها ، با توجه به منشا ، به دو دسته اولیه وثانویه تقسیم میشود: که نوع اولیه، نوعی است که از خود سینوس منشا میگیرد و نوع ثانویه، منشایی غیر از سینوس دارد؛ از جمله ضایعات ثانویه انواعی با منشا ادنتوژنیک است که میتواند به سینوسها اینفیلتره شود که شامل کیستهای ادنتوژن، نئوپلاسم های خوش خیم و بدخیم ادنتوژن و دیسپلازی استخوانی و تروما است.(۲) گفته میشود که در سینوس ماگزیلاری، حدود ۲۰-۱۰% از عفونت ها مربوط به عفونت های دندانی، به خصوص بیماری های پریودنتال و عفونت های ناشی از جراحی ایمپلنت هستند؛ شیوع تومور و ضایعات شبه تومور در سینوس کمتر از سایر ضایعات و حدود ۶/۳% است.(۱)

عفونت دندانی با وجود دفاع میزبان، میتواند سد استخوانی آلوئولار را شکسته و در دندانهای کانین تا مولرهای فک بالا به عنوان عامل محرک در ایجاد موکوزیت، پریوستیت و نهایتا سینوزیت شمرده میشود؛ با توجه به طیف وسیع ضایعات ادنتوژن و احتمال گسترش به سینوس ها و به طور متقابل ضایعات سینوسی به خصوص در سینوس ماگزیلاری (با توجه به مجاورت با فکین)، این ضایعات ، احتمال گسترش به فکین را دارند؛ بنابراین لزوم بررسی نمای رادیوگرافیکی آنها جهت ارائه تشخیص و طرح درمان صحیح، ضروری به نظر میرسد. از طرفی، استفاده روزافزون دندانپزشکان و جراحان فک و صورت ، از تکنیک های مختلف تصویر برداری، جهت اعمالی مثل ارتودنسی ، ایمپلنت های دندانی و جراحی های سینوس لیفت و واقع شدن سینوس ها، در فیلد تصویربرداری مورد استفاده آنان، گاهی کلینسین با نماهایی از ضایعات در سینوس ها برخورد میکند که لزوم تشخیص آنها، احساس میشود.

از آنجاییکه سینوس های پارانازال مجاورت نزدیکی با همدیگر ، به خصوص از طریق نازال فوسا و همچنین ارتباط با ساختارهای فکی و دندانی دارند؛ درگیری یک قسمت از سینوسها ، میتواند منجر به درگیری سایر سینوس ها و ایجاد نماهای مختلف در آنها شود.(۲)

در گذشته ، مطالعات سینوس ها با استفاده از رایوگرافی کانونشنال انجام میشده که مزایایی همچون قیمت کمتر و میزان دوز پایین تر ، داشته است. استاندارد مطالعات سینوسی ، شامل واترز ،کالدول و لترال بوده است؛ این رادیوگرافی ها ، در نشان دادن سطح مایع-هوا توانایی خوبی دارند اما با توجه به دوبعدی بودن و عدم حذف سوپرایمپوزیشن ساختارهای فکی و صورتی، در نشان دادن میزان تغییرات مخاطی و استخوانی سینوس ها علی الخصوص در سینوس های اتموئید، همچنین در نشان دادن آناتومی مطلوب سینوسها و کمپلکس استئومئاتال ، صحت کافی ندارند.

رزولوشن بهبود یافته  ,CTآن را جایگزین مناسبی برای رادیوگرافی کانونشنال کرده است؛CT مدالیته انتخابی در ارزیابی سینوس های پارانازال و ساختار های مجاور است؛ توانایی مطلوب ,CT درنشان دادن استخوان و بافت نرم و فاسیاتیس هوا ، همچنین آناتومی نرمال از سینوس ها و کمپلکس استئومئاتال به صورت مطلوب، جهت بررسی دیواره استخوانی سینوس مثل لامیناپاپیراسه و صفحه غربالی و همچنین جداکردن اتموئید از صفحه قدامی و چشم فراهم میکند؛ در مورد شرایط التهابی بافت نرم مثل افزایش ضخامت مخاطی باقیمانده، افتراق بین ادم و آبسه و تعیین مکان دقیق ضایعه، بسیار کاراست.

دو نگرانی عمده به دلیل استفاده از CT وجود دارد که شامل cataract ناشی از رادیاسیون و دیگری سرطان تیروئید است که به خصوص در بچه ها اهمیت بیشتری دارد؛ از طرفی به خاطر توسعه زیاد و در دسترس بودن CT تمایل به چندین بار استفاده از  CTبرای یک بیمار در طی پروسه تشخیص، درمان و فالو بیمار وجود دارد.

تکنیک جدید دیگر MRIاست که قادر است تصاویر دقیق و مناسبی از سینوس های پارانازال ارائه کند؛ تعیین خوش خیم و بدخیم بودن در حیطه تصاویر  MRIاست زیرا که به خوبی میتواند ضایعاتی مثل تومور را از ساختار های اطراف، به خصوص بافت التهابی، تشخیص دهد؛ حتی در تعیین گسترش پریوستئال و اطراف عصبی نیز کمک کننده است ؛اما در نشان دادن استخوان کورتیکال ناتوان است زیرا که استخوان کورتیکال مثل هوا پروتون متحرک ندارد که سیگنال MRI تولید کند؛ بنابراین در نشان دادن سیستم درناژ سینوس به تنهایی کافی نیست.(۳)

اما MRI نیز معایبی همچون قیمت بالا و عدم دسترسی کافی دارد.(۱)

CBCT اولین بار در سال ۱۹۹۰معرفی شده که در آن از اشعه مخروطی و دتکتور FLAT  استفاده شده و برای تصویربرداری ناحیه فک وصورت به کار میرود.

CBCTمزایایی همچون رادیاسیون کمتر، هزینه کمتر، دسترسی راحت تر، زمان کمتر جهت به دست آوردن و پردازش داده ها نسبت به  MDCTدارد؛ هرچند که CBCT در نشان دادن تفاوت بین بافت های نرم متفاوت توانایی کمتری دارد؛ اما مرز بین بافت نرم و فضای خالی را با Spacial.Resolusion بالا نشان میدهد؛ همچنین در نشان دادن جزئیات استخوانی توانایی خوبی دارد. (۲و۱۲)

CBCT به سرعت در حال گسترش در حیطه ماگزیلوفاشیال ENT است؛به خصوص در مواردی که نیاز به هدایت جراحی در نواحی پیچیده از لحاظ آناتومی مثل Frotal.Recess باشد.(۲۱)

با توجه به کم بودن تعداد مطالعات در زمینه CBCT و کاربرد آن در ارزیابی سینوس ها، لزوم بررسی سینوس ها از این طریق و جایگزینی CT و رادیوگرافی کانونشنال با CBCT و با توجه به محاسن ذکر شده برای آن ،پیشنهاد میشود.

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

۶- مدل تحقیق

…………………………

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

منابع :

…………………………………….

آسان داک: www.Asandoc.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

2018-12-20
كد : 103878
وضعيت :‌موجود
دسته بندی :
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Google+ - Rss