جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



کودهای شیمیایی، نانوکودها، نانوکود کلاته آهن

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: کودهای شیمیایی، نانوکودها، نانوکود کلاته آهن

توضیحات: ۱۰ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پروپوزال و پایان نامه

خلاصه ای از کار:

مضرات مصرف کودهای شیمیایی

مصرف بی رویه کودهای شیمیایی باعث کاهش کیفیت محصولات کشاورزی و افزایش بیماری های سرطانی در کشور شده است. مصرف این کودها در اراضی کشاورزی سبب افزایش غلظت نیترات در آبهای زیرزمینی و شرب می شود که این موضوع به رغم مفیدبودن برای رشد گیاهان سلامت انسان ها را به خطر می اندازد. کودهای شیمایی در واقع نوعی نمک هستند که اگر در هر سال به مقدار زیاد وارد خاک شوند سبب تخریب ساختار خاک خواهند شد،این تخریب در مناطق خشک بسیار سریع تر صورت می گیرد و علاوه بر آن آلودگی های زیست محیطی و خطرات بهداشتی و زیانباری متوجه انسان ها می شود. (رضایی و همکاران، ۱۳۸۸).

………………….

نانوکودها و اهمیت آنها

با تداوم روند کنونی برداشت از منابع طبیعی در آیند هاي نه چندان دور شاهد اتمام این منابع خواهیم بود. به دلیل محدودیت دسترسی به اراضی زراعی و منابع آب، رشد بخش کشاورزي تنها از طریق افزایش راندمان استفاده از منابع با حداقل خسارت به بستر تولید به واسطه ي استفاده ي موثر از تکنولوژي هاي پیشرفته، امکان پذیر است. در این راستا استفاده از نانوکودها یکی از زمینه هاي تحقیقاتی امید بخش جهت افزایش راندمان استفاده از منابع و کاهش آلودگی محیط زیست بشمار می آید. جمع بندي نتایج بررسی حاضر نشان می دهد که افزایش راندمان و کیفیت منابع غذایی به واسطه ي سرعت جذب بالاتر، عدم اتلاف کودها از طریق آبشویی و جذب کامل کود توسط گیاه به دلیل رهاسازي عناصرغذایی کود با سرعت مطلوب در تمام طول فصل رشد، کاهش قابل توجه آلودگی خاك، ذخایر آبی و محصولات غذایی ب هواسطه ي کاهش آبشویی کودها، کاهش میزان فشردگی خاك و سرعت از دست رفتن کیفیت آن، کاهش مسمومیت گیاهی و تنش ناشی از وجود غلظت هاي بسیار بالاي موضعی نمک در خاك، افزایش عملکرد به واسطه ي وضعیت تغذیه اي مطلوب گیاه و بهبود خواص انبارداري و سهولت جابجایی کود از مزایاي قابل توجه استفاده از نانوکودها در مقایسه با کودهاي مرسوم می باشند.  با توجه به روند رو به رشد تحقیقات در زمینه نانوکودها و ساخت و توسعه نانوحسگرهاي زیست ی که جهت ردیابی مولکو لهاي هدف و الحاق به پلیمرهاي کنشی داراي آپتامرهاي ویژه اي هستند، در آینده مزیت نسبی نانو کودها افزایش خواهد یافت (بقایی و همکاران، ۱۳۹۰).

………………

مقایسه کودهای شیمیایی مرسوم و نانوکودها از لحاظ اقتصادی

تنها با یک بار مصرف نانوکودها، می توان نیاز غذایی گیاه را در تمام طول فصل رشد برطرف نمود. چراکه این کودها عناصر غذایی خود را به صورت آهسته و پیوسته رها می کنند و لذا بکارگیری آنها در مقایسه با کودهای شیمیایی مرسومی که احتیاج به کاربرد چندباره در طول یک فصل رشد دارند، باعث صرفه جویی در هزینه های ناشی از کاربرد و پخش کود در سطح مزرعه می شوند (Shaviv, 2005).

………………..

مقایسه کودهاي شیمیایی مرسوم و نانوکودها از لحاظ فیزیولوژیکی

فراهمی بیش از حد عناصر غذایی که معمولاً در نتیجه ي مصرف مقادیر بسیار زیاد کودهاي شیمیایی مرسوم با حلالیت زیاد رخ می دهد، ممکن است که باعث تجمع غلظت هاي بالایی از نمک هاي محلول در محیط ریشه ي گیاهان گردد. این امر ممکن است سبب القاي تنش اسمزي شده و صدمات آشکاري را به گیاهان زراعی در طی مراحل مختلف رشد آنها وارد کند و یا اینکه منجر به بروز معضلات نموي از جمله ورس و شکستگی ساقه گردد. در این رابطه استفاده از نانوکودهایی که قادرند عناصر غذایی خود را در تمام طول فصل رشد و بصورت تدریجی آزاد نمایند در مقایسه با کودهاي شیمیایی مرسومی که از انحلا ل پذیري بسیار بالایی برخوردار هستند، داراي مزایایی از جمله بهبود جوانه زنی بذر و کیفیت محصول، کاهش سوختگی برگ، شکستگی ساقه، و هجوم بیمار يها، می باشد.

………………

نانوکود کلاته آهن

به منظور افزايش توليد محصولات كشاورزي در واحد سطح، عمليات زراعي متعددي نظير مصرف كودهاي شيميايي صورت مي‌گيرد. نتيجه اين فعاليت‌ها طي سال‌هاي اخير بحران آلودگي‌هاي محيط زيست و به ويژه آلودگي منابع خاك و آب بوده كه زنجيره‌وار به منابع غذايي انسان‌ها راه يافته و سلامت جامعه بشري را مورد تهديد قرار داده است. به اين منظور تلاش‌هاي گسترده‌اي با هدف يافتن راهكارهاي مناسب براي بهبود كيفيت خاك، محصولات كشاورزي و حذف آلاينده‌ها آغاز شده است.كاهش اين مخاطرات زيست محيطي همگام با افزايش عملكرد گياهان زراعي نيازمند به كارگيري تكنيك‌هاي نوين زراعي است(Omidi et al., 2010). یکی از این تکنیک‌ها استفاده از کودهای طبیعی و یا کودهای سنتتیک با بنیان آلی است. که اثرات تخریب زیست محیطی را ندارند. در مطالعات انجام شده استفاده از کود دامی در خاک‌های فقیر توانسته بود عملکرد محصول را به میزان قابل توجهی بالا ببرد(کریمی و همکاران، ۲۰۰۱). این نوع کودها بیشتر عناصر ماکرو را در اختیار گیاهان قرار میدهند. نانوکود آلي کلاته آهن خضراء داراي بنيان يا کمپلکسي پايدار و قوي است که در بازه ۱۱>pH>3 يعني بالاتر از استاندارد ملي ايران (۳/۸=pH)، ۹% آهن محلول در آب را در اختيار گياهان قرار مي­دهد.

………………..

منابع:

اصفهانی، م. صدر زاده، س. م. کاووسی، م. دباغ محمدی نسب، ع،۱۳۸۴٫بررسی مقادیر نیتروژن و پتاسیم بر عملکرد، اجزای عملکرد و رشد برنج رقم خزر. مجله علوم زراعی ایران. جلد هفتم، ش ۳٫ ص: ۲۴۰-۲۲۶٫

آلی ج.، خلیلی م.، و سلیمانی، ر. (۱۳۸۶). “ارزیابی اثر کم آبیاری بر روی مراحل مختلف رشد ذرت دانه ای در منطقه میاندوب”. نهمین سمینار آبیاری و زهکشی،  ۵۰۴ صفحه.

……………..

…………….

قیمت ۷۰۰۰ تومان

 

2019-03-04
كد : 6280
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss