جستجو حرفه ای پروپوزال آماده ، پرسشنامه و تمامی مطالب سایت



کیفیت زندگی، رضایت از زندگی، شادکامی،

  • پس از پرداخت لينک دانلود هم نمايش داده مي شود هم به ايميل شما ارسال مي گردد.
  • ايميل را بدون www وارد کنيد و در صورت نداشتن ايميل اين قسمت را خالي بگذاريد.
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خريد ميتوانيد با پشتيباني تماس بگيريد.
  • براي پرداخت آنلاين بايد رمز دوم خود را از عابربانك دريافت كنيد.
  • راهنماي پرداخت آنلاين
افزودن به سبد خرید

متغیرها: کیفیت زندگی، رضایت از زندگی، شادکامی،

توضیحات: ۲۰ صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

مقدمه

کيفيت زندگي از واژه­هايي است كه تعريف مشخص و یکسانی ندارد؛ اگر چه مردم به شكل غريزي معناي آن را به راحتي درك مي­كنند، ليكن اين مفهوم براي همه آنها يكسان نيست. از آن جا كه مانند ساير متغيرها اندازه گيري آن مستلزم وجود تعريف جامع و مشخصي از آن خواهد بود، همواره تلاش شده است تا تعريف مناسبي براي آن ارائه گردد. بسياري از تحقيقات، تعريفي از کیفیت زندگی ارائه نمي­دهند. اين امر يا به اين علت است كه تعريف آن را بسيار ساده مي­انگارند يا به جهت پيچيده بودن اين مفهوم از تعريف آن اجتناب مي­كنند، در حالي كه با توجه به عدم اجماع در مورد تعريف اين واژه، انتظار مي­رود در پژوهش­هاي مربوط، اين مفهوم و ابعاد در نظر گرفته شده براي آن به صورت شفاف مشخص شوند (نجات، ۱۳۸۷).

…………….

تاریخچه کیفیت زندگی

آغاز بحث کیفیت زندگی به زمان ارسطو باز می­گردد. از ارسطو سه کتاب درباره اخلاق بر جای مانده است: اخلاق کبیر[۱]، اخلاق ائودموس[۲] و اخلاق نیکوماخس[۳]. ارسطو به ویژه در اخلاق نیکوماخس به موضوع سعادت انسانی می­پردازد. اینکه سعادت چیست؟ عبارت از چه فعالیت­هایی است و چگونه می­توان سعادتمند شد؟   او زندگی خوب را معادل

……………

ابعاد کیفیت زندگی

برخی از پژوهشگران معتقدند که مفهوم كيفيت زندگي همواره ۵ بعد زير را در بر مي­گيرد:

۱- فيزيكي: مفاهيمي مانند قدرت، انرژي، توانايي انجام فعاليت­هاي روز مره و مراقبت از خود از اين دسته هستند.

…………..

حیطه ها و شاخص های کیفیت زندگی

از سال ۱۹۸۵ تا کنون بیش از ۲۰۹۰۰ مقاله بین المللی، اصطلاح کیفیت زندگی را در عنوان خود به کار برده اند. اسکالوک (۲۰۰۴)، بر اساس مطالعه ۹۷۴۹ خلاصه مقاله، ۲۴۵۵ مقاله و ۸۹۷ مقاله­ای که به

…………..

مفاهیم مرتبط با کیفیت زندگی

در هنگام مطالعه مفهوم کیفیت زندگی نمی­توان به راحتی از کنار واژه­های مرتبط با آن گذشت این مفاهیم به قدری با مفهوم کیفیت زندگی نزدیک هستند که گاهی به جای آن به کار می­روند. و مهمترین آنها عبارتند از:

 

الف) بهزیستی[۴]

از دیدگاه راین[۵] و دسی[۶](۲۰۰۵، به نقل از قائدی و یعقوبی، ۱۳۸۷) دو رویکرد اصلی در تعریف بهزیستی وجود دارد؛ لذت گرایی و فضیلت گرایی. دسته­ای بهزیستی را با خوشی لذت­گرایانه یا

……………

الگوی ویسینگ و وان دان

ویسینگ و وان دان (۱۹۹۴، ۱۹۹۸ به نقل از باجلان و عظیمی، ۱۳۸۸) یک سازه بهزیستی، روان شناختی کلی را معرفی کردند که بوسیله «احساس انسجام و پیوستگی» در زندگی، تعادل عاطفی و رضایت کلی از زندگی، مشخص و اندازه گیری می­شود. آنها تأکید کردند که بهزیستی روانی، سازه­ای چند بعدی یا چند وجهی است و این حیطه ها را در بر می­گیرد:

…………

نظریه ریف

در طول دهه گذشته برای اولین بار تعریفی چند بعدی برای بهزیستی روانی ارائه شد. این تعریف که توسط ریف مطرح شد دارای شش مؤلفه می باشد که عبارتند از:

………

رضایت از زندگی عبارت از ارزیابی شناختی- عاطفی فرد از زندگی خود است. این ارزیابی­ها از واکنش های احساسی نسبت به وقایع به علاوه قضاوت­های شناختی از رضایت و برآورده شدن خواسته­ها تشکیل شده اند. رضایت از زندگی نشانگر آن است که پاسخ دهنده چگونه زندگی­اش را در کل ارزیابی و برآورد می کند و بر ارزیابی دامنه­داری که فرد از زندگی­اش به عمل می­آورد متمرکز است. اصطلاح رضایت زندگی می تواند به عنوان همه حیطه­های زندگی فرد در مقطع خاصی از زمان یا به عنوان یک قضاوت یکپارچه در مورد زندگی شخص از بدو تولد تعریف شود رضایت از زندگی ارزیابی­های فردی از زندگی کنونی و سال­های قبل را نیز در بر می­گیرد. این ارزیابی ها شامل واکنش هیجانی افراد به حوادث، حالات روانی و قضاوت­های آنها در خصوص میزان رضایتشان از زندگی، کمال بسندگی و رضایت از زمینه­هایی مانند کار و ازدواج است (داینر[۷]، لوکاس[۸] و اویشی[۹]، ۲۰۰۳، به نقل از گنجی ارگنجی و فراهانی، ۱۳۸۸).

………….

ج) شادکامی

شادکامی در زمان­های مختلف، معانی متفاوتی داشته است یونانیان باستان شادکامی را یک فضیلت و به مثابه هدیه خدایان می­دانستند. رومیان باستان آن را نعمتی الهی به حساب می­آوردند. به مسیحیان وعده داده شد که پس از تحمل رنج­های زمینی، به شادکامی در بهشت خواهند رسید اما در دوره روشنفکری، شادکامی در روی زمین هم یافت می­شود. امروزه شادکامی یک حق طبیعی و یک اجبار دیده می­شود. روان شناسان شادکامی را ناشی از حوادث مثبت متوالی زندگی، احساس مهارت بر حوادث خوب و بد زندگی، یافتن معنای زندگی، کنترل احساس و تجارب بیرونی و درگیر شدن کامل در جزئیات خوب و بد زندگی می دانند (مک فادن[۱۰]، ۲۰۰۶، به نقل از فلاح و نیک فرجام، ۱۳۸۸).

………..

نظریه یکپارچه کیفیت زندگی[۱۱]

مطابق نظر ونتگود[۱۲]، مریک[۱۳] و آندرسن[۱۴](۲۰۰۳)کیفیت زندگی شامل مؤلفه­های عینی و ذهنی است. مؤلفه­های ذهنی شامل بهزیستی، رضایت از زندگی، شادکامی و معنای­ زندگی می­باشد و مؤلفه­های عینی عبارتند از عوامل عینی (مانند هنجارهای فرهنگی)، ارضاء نیازها، تحقق زندگی بالقوه و نظم زیست شناختی. نکته­ای که باید به آن توجه داشت این است که این مؤلفه­ها به ترتیب از مؤلفه­های سطحی­تر شروع و به مؤلفه­های عمیق­تر ختم می­شوند.

…………

فواید شادکامی و رضایت از زندگی

افرادی که شادکامی خود را به حداکثر می­رسانند، و سطوح بالای شادکامی و رضایت مندی از زندگی را در اکثر مواقع تجربه می­کنند، فواید بیشمار دیگری را نیز به دست می­آورند. شادکامی و رضایتمندی از زندگی در سطح بالاتر از متوسط حاکی از این است که در رسیدن به آرزوهایمان در حیطه های ارزشمند زندگی عملکرد خوبی داشته­ایم. موفقیت

……….

 

الف- منابع فارسی

 

افلاک سیر، عبدالعزیز (۱۳۸۸). ادراك معناي زندگي و رابطه آن با سلامت روان و دينداري در بين گروهي از دانشجويان و معلمان ايراني. همایش ملی معناداری، اصفهان.

آهنگری، مهنار، کمالی، محمد و ارجمند حسابی، منوچهر(۱۳۸۷). اثرات فشار خون بالا بر كيفيت زندگي سالمندان عضو فرهنگسراي سالمند شهر تهران. مجله سالمندي ايران سال سوم، شماره هفتم، ۳۲-۲۶٫

آیزنک، مایکلف (۱۹۹۵). روان شناسی شادی. ترجمه

…………….

………………….

دانلود پروپوزال آماده مدیریت، دانلود پروپوزال آماده حسابداری، دانلود پروپوزال آماده روانشناسی، دانلود پروپوزال آماده علوم تربیتی، دانلود پروپوزال آماده تربیت بدنی، دانلود پروپوزال آماده حقوق، دانلود پروپوزال آماده کشاورزی، دانلود پروپوزال آماده پزشکی، دانلود پروپوزال آماده پرستاری، دانلود پروپوزال آماده فناوری اطلاعات، دانلود پروپوزال آماده دکتری، دانلود پروپوزال آماده کارشناسی ارشد، دانلود پروپوزال آماده معماری، دانلود پروپوزال آماده اقتصاد، دانلود پروپوزال آماده زبان انگلیسی، دانلود پروپوزال آماده ادبیات فارسی، دانلود پروپوزال آماده فقه، حقوق و علوم قرآنی، دانلود پروپوزال آماده کامپیوتر، دانلود پروپوزال آماده علوم سیاسی، دانلود پروپوزال آماده جامعه شناسی، دانلود پروپوزال آماده تاریخ، دانلود پروپوزال آماده جغرافیا، دانلود پروپوزال آماده زیست شناسی،  دانلود پروپوزال آماده کارآفرینی

 

2019-03-03
كد : 4855
وضعيت :‌موجود
مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (www.Asandoc.com) تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که خدمات جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . این مرکز با بکار گرفتن اساتید خبره و نام آشنا در ایران در همه رشته های دانشگاهی سعی در ارائه خدمات علمی برتر در حوزه های پروپوزال آماده، مقاله بیس پایان نامه، پرسشنامه و ترجمه آماده و همچنین تحقیقات آماده برای متغیرهای فصل دوم پایان نامه کرده است . بدین جهت سایت آسان داک توانسته است یکی از پر بازدیدترین سایت های کشور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شود و امروزه بیشتر دانشگاه های کشور به این مرکز جامع دانشگاهی دسترسی دارند . کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند نمونه پروپوزال آماده خود برای درس روش تحقیق در رشته مدیریت ، حسابداری ، روانشناسی ، علوم تربیتی و سایر رشته ها را به راحتی از سایت خریداری و دانلود کنند . همه نمونه پروپوزال های ارشد و دکتری که به صورت تکمیل شده و فرم پر شده در سایت قرار گرفته مورد تأیید می باشد . حتی برای پروپوزال آماده و نمونه پروپوزال مطالبی رایگان برای دانلود در سایت قرار گرفته که دانشجو می تواند آنها را مطالعه کند .
© تمامی حقوق برای سایت آسان داک ( پروپوزال آماده - تحقیقات آماده - مقاله بیس پایان نامه - مقاله با ترجمه ) محفوظ است .
Site Map - Facebook - Rss